وخیم تر شدن بحران بازنشستگی در آمریکا

کدخبر: ۲۷۸۱۲۹
اقتصاد نیوز: گروهی از اقتصاد دانان آمریکا نسبت به وخیم تر شدن بحران بازنشستگی این کشور هشدار دادند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ تغییر نگاه سنتی به مراحل زندگی شاغلین آمریکایی در شرایطی که متوسط امید به زندگی در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان افزایش چشمگیری داشته است بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

لیزا مارش رایرسن، رئیس بنیاد " ای ای آر پی" گفت: مردم بیشتر عمر می‌کنند و بیشتر کار می‌کنند، نیازمند بازنگری به مساله بازنشستگی هستیم. فکر می‌کنم در عصر جدیدی قرار گرفته‌ایم.

به گفته مارش، افزایش قیمت مسکن، سطوح بدهی و تبعیض در محیط کاری باعث شده بسیاری از بازنشستگان آمریکایی به فکر بازگشت مجدد به کار باشند.

دفتر حسابرسی دولتی اخیراً در گزارشی اعلام کرده که حدود ۳۰ درصد بازنشستگان آمریکایی دارای پس‌انداز و یا برنامه معینی برای بازنشستگی خود نیستند. میزان پس‌انداز شخصی نیز از ۱۴.۲ درصد در سال ۱۹۷۵ به ۶.۸ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرده است.

از هر پنج شهروند آمریکایی، دو شهروند دسترسی به سیستم بازنشستگی سنتی دارند اما ۲۹ درصد بازنشستگان دارای حقوق بازنشستگی یا پس‌انداز کافی نیستند. به طور متوسط بازنشستگان ۶۵ تا ۷۴ ساله آمریکایی دارای ۱۴۸ هزار دلار پس‌انداز بوده‌اند که معادل حقوق مصون از تحریم ۶۴۹ دلاری در ماه است.

طبق اعلام این دفتر، تأمین اجتماعی مهم‌ترین منبع درآمدی بازنشستگان ۶۵ تا ۷۴ ساله آمریکایی است و حدود نیمی از این بازنشستگان تنها متکی به حقوق دریافتی بازنشستگی هستند.

مارش اعلام کرد که سالمندان امریکایی نیاز دارند بیشتر کار کنند و جامعه نیز به استفاده از تجربیات آنها نیاز مبرمی دارد. تا پایان سال ۲۰۱۶ شمار بازنشستگان آمریکایی که مجدداً به بازار کار بازگشته‌اند به ۱۹ درصد رسیده و این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۰۰ تنها ۱۲.۸ درصد بود. انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۰ شمار نیروی کار آمریکا که ۵۵ سال و بیشتر سن دارند به ۲۵ درصد افزایش یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید