دو اماراتی به اتهام جاسوسی و ارتباط با متهمان پروند خاشقجی در ترکیه دستگیر شدند

کدخبر: ۲۷۸۷۶۶
اقتصاد نیوز: ترکیه از دستگیری دو تبعه اماراتی مظنون به جاسوسی و بازجویی از آنها به دلیل هرگونه ارتباط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی خبر داد.
دو اماراتی به اتهام جاسوسی و ارتباط با متهمان پروند خاشقجی در ترکیه دستگیر شدند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارش خود اعلام کرد که این دو روز جمعه توسط مقام‌های ترکیه‌ای و به عنوان بخشی از تحقیقات دادستانی استانبول درباره جاسوسی کشورهای حوزه خلیج فارس در ترکیه دستگیر شده‌اند. در این گزارش به زمان دستگیری این افراد اشاره‌ای نشده است.

روزنامه ینی شفق ترکیه نیز نوشت که این دو مظنون روز دوشنبه در عملیات مشترک نیروهای پلیس و سرویس اطلاعاتی کشور دستگیر شده‌اند. با این حال به نام و هویت این افراد اشاره‌ای نشده است.

در گزارش این روزنامه آمده است: این دو که هر دو از اتباع امارات هستند با افرادی تماس داشته‌اند که در پرونده خاشقجی تحت بازجویی هستند.

خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی دوم اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول توسط تیمی 15 نفره که از سوی ریاض ماموریت داشتند کشته شد.

رسانه‌های ترکیه همچنین نخستین تصاویر از  این دو مظنون اماراتی را منتشر کردند.

بک مقام مسئول دولت آنکارا همچنین گفت که این مظنونان اکتبر ۲۰۱۸ وارد ترکیه شده و احتمال دارد که تلاش می‌کردند تا اطلاعاتی درباره مخالفان سیاسی عرب ساکن در ترکیه جمع‌آوری کنند.

سفارت امارات در ترکیه به این مساله واکنش نشان نداده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که دفتر دادستانی ترکیه علیه این دو مظنون به جرم جاسوسی نظامی و سیاسی و جاسوسی بین المللی اعلام جرم کرده است. این دو اواخر روز جمعه در دادگاه حاضر شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید