فرمانده نیروی دریایی ارتش در صدر هیئت عالی رتبه نظامی به چین سفر کرد

کدخبر: ۲۷۸۷۶۸
اقتصاد نیوز: امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در پی دعوت رسمی فرمانده نیروی دریایی چین، در صدر هیئت عالی رتبه نظامی و برای شرکت در اجلاسی که به مناسبت تشکیل هفتادمین سالگرد نیروی دریایی چین و با حضور فرماندهان نیروی های دریایی کشورهای مختلف برگزار می‌شود به چین سفر کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش مهمترین هدف از این سفر را ایجاد توسعه تعاملات و ارتباطات بین دو نیروی دریایی کشور ایران و چین عنوان کرد و گفت: امیدواریم با شناسایی تمام ظرفیت ها در حوزه های فنی، آموزشی و عملیاتی در دریا و به اشتراک گذاشتن آنها در آینده نزدیک، بتوانیم سطح تعاملات را با نیروی دریایی چین بالا ببریم.

دریادار حسین خانزادی خاطرنشان کرد: اقتدار و تمدن دریایی قدرت های منطقه‌ای در حال خیزش به سمت دریا است و به همین منظور باید به منابع و منافع دریایی کشورهای منطقه احترام گذاشت.

وی تاکید کرد: امنیت منطقه اقیانوس هند قطعاً به‌دست نیروهای دریایی کشورهای منطقه قابل تامین است و دنیا باید این را بداند که حضور نیروهای دریایی فرامنطقه‌ای در این نقطه از جهان را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به اینکه در این سفر با استفاده از ظرفیت گفت‌وگو و تعامل، دیدارهای دو جانبه‌ای را با فرماندهان نیروی های دریایی شرکت کننده در این اجلاس خواهیم داشت، افزود: قطعا نظرات تخصصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد چگونگی دستیابی به امنیت جمعی در مناطق مختلف دریایی جهان از جمله منطقه اقیانوس هند از مهمترین محور گفت‌وگوهای دوجانبه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید