شناسنامه‌دار شدن واحدهای تخریب‌شده بر اثر «سیل»

کدخبر: ۲۸۰۳۰۹
اقتصادنیوز- وزیر کشور با اشاره به نوسازی واحدهای تخریب‌شده در سیل اخیر گفت: همه واحد‌های تخریب شده شناسایی شدند و برای آن‌ها شناسنامه در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی  ظهر امروز در حاشیه دومین نشست ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس گزارشی که گروه‌های شش‌گانه داده‌اند، روند کار‌ها بسیار مطلوب و مناسب پیش می‌رود. 

وی افزود: همه واحد‌های تخریب شده شناسایی شدند و برای آن‌ها شناسنامه در نظر گرفته شده است. 

وزیرکشور تاکید کرد: خرید‌های عمده برای بازسازی نیز صورت گرفته و پرداخت خسارت‌ها در حوزه‌های مختلف نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اسکان موقت سیل‌زدگان گفت: با توجه به منابعی که در دست داریم و همچنین گرم شدن هوا، اعلام کردیم تا مردم بتوانند اجاره یا ساخت مسکن موقت را برای خود داشته باشند که این کار هم صورت گرفت.

وی افزود: در حوزه تامین وسایل زندگی که ۱۷۲ هزار واحد را در برمی گیرد، بنا را بر این گذاشتیم که اکثر واحد‌ها خسارت دیدند و حدود ۱۰۰ هزار مورد را آماده توزیع داریم. 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: یک سامانه برای تحویل نیز ایجاد شده است که تحویل باید به گونه‌ای باشد که تکرار و چندگانه انجام شدن اتفاق نیفتد.

رحمانی فضلی یادآورشد: کمک‌های مردمی کماکان ادامه دارد. با توجه به جابجایی برخی روستا‌ها و تامین زمین برای ساخت و ساز روستا‌هایی که جابجا می‌شوند، امیدواریم کار به گونه‌ای پیش رود که طبق زمان بندی که انجام دادیم، برای ساخت و ساز‌ها با زمانی یکساله و نیز برای مسکن موقت، در مدت یک ماه مشکلات حل شود.

وزیر کشور عنوان کرد: امیدواریم مردم کماکان مانند مرحله مقابله کمک کنند و همچنین رسانه‌ها هم به جلب مشارکت آنان بپردازند و در کنار آن نظارت نیز انجام شود. 

وی بابیان اینکه کمیته‌ها هر روز جلسه دارند و قرارگاه نیز هر هفته جلسه خواهد داشت، افزود: امیدواریم در زمان بندی انجام شده بتوانیم مسئولیت‌های خود را در قبال مردم خوبمان انجام دهیم و اهداف را محقق و عملیاتی کنیم.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید