درصد از کاغذ‌های تحریر و روزنامه در کشور وارداتی است

کدخبر: ۲۸۰۷۲۴
اقتصادنیوز - معاون امور صنایع وزیر صنعت گفت: سال ۹۷ در کشور در خصوص تولید کاغذ، سال موفقیت آمیزی بود به عنوان مثال، تولید کاغذ تیشو در کشور در سال ۹۷ نسبت به ۵ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، فرشاد مقیمی در خصوص میزان تولید کاغذ تیشو در کشور بیان کرد: از سال ۹۲ تا ۹۷ در کشور ۵۰ هزار تن تولید و ۸۷ هزار تن واردات کاغذ تیشو داشتیم که در سال 97 تولیدات کاغذ تیشو به ۱۵۳ هزار تن رسید و واردات آن به ۶ هزار تن کاهش یافت علی رغم این که در سال97 حدود ۱۰ هزارتن کاغذ تیشو به کشور‌های دیگر صادر کردیم.


وی در ادامه افزود: همچنین در خصوص کاغذ‌های بسته بندی، لاینر و فلوتینگ در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۷ در کشور ۵۵۰ هزار تن تولید و ۱۸۹ هزار تن واردات این نوع کاغذ ها را داشتیم و در سال ۹۷ تولید این سه نوع کاغذ با افزایش چشم گیری مواجه شد و به ۷۲۵ هزار تن رسید و واردات آن نیز به ۲۲ هزار تن کاهش یافت  همچنین در سال ۹۷ شاهد صادرات بیش از ۱۸۸ هزار تن کاغذ‌های بسته بندی، لاینر و تیشو بودیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌هایی که در رابطه با تولید کاغذ‌های ذکر شده داشتیم، اما حدود ۹۰ درصد از کاغذ‌های چاپ، تحریر و روزنامه در کشور وارداتی است.

مقیمی با ذکر این مطلب که وزارت صنعت وظیفه سیاست گذاری در خصوص خودکفایی و توسعه تولید کاغذ را ندارد، عنوان کرد: با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی، با وزارت ارشاد به توافق رسیدیم که این بحث در مجلس مطرح شود و وزارت صنعت نیز در این سیاست گذاری‌ها با دیگر ارگان‌ها شریک شود تا مشکل کاغذ را در کشور هرچه سریع‌تر رفع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ها و سیاست گذاری‌هایی که در این موضوع به کار گرفته شده، پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده در کشور هیچ مشکلی در بحث کاغذ نداشته باشیم.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید