رشد کارخانجات چین به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت

کدخبر: ۲۸۰۹۱۱
اقتصادنیوز: داده‌های رسمی چین که در روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد فعالیت کارخانجات چین در ماه آوریل رشد کرده است اما نرخ این رشد از آن‌چه انتظار می‌رفت، بسیار کمتر بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر ، داده‌های رسمی چین که در روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد فعالیت کارخانجات چین در ماه آوریل رشد کرده است اما نرخ این رشد از آن‌چه انتظار می‌رفت، بسیار کمتر بوده است. این نشان می‌دهد که علی‌رغم مشوق‌های دولتی متعدد، اقتصاد این کشور همچنان برای دچار نشدن به رکود، در تلاش است.

از تب‌وتاب افتادن غیر منتظره اقتصاد چین در آغاز سه ماهه دوم، به دنبال آن رخ داد که داده‌های قدرتمند ماه مارچ امیدهای سرمایه‌گذاران در مورد اینکه دومین اقتصاد بزرگ جهان دوباره درحال بازگشتن به اوج خود می‌باشد را زنده کرده بود.

نتیجه یک تحقیق بخش خصوصی هم که در روز سه‌شنبه اعلام شد، نشان‌دهنده افت شتاب اقتصاد چین بود. به این ترتیب علی‌رغم انتظارات برای بازگشت به رشد قدرتمند، برای اولین بار در سالیان اخیر، کارخانجات پس از افزایش کارکنان خود در ماه مارچ، این ماه دوباره شروع به کنار گذاشتن کارکنان خود کردند.

داده‌های اداره آمار نشان داد شاخص رسمی مدیران خرید (پی‌ام‌آی) بخش تولید چین، که در ماه مارچ ۵۰.۵ واحد بود، در ماه آوریل به ۵۰.۱ واحد رسیده است. این درحالی است که در ماه مارچ، این شاخص پس از ۴ ماه به بالای ۵۰ واحد (که رشد اقتصادی را از انقباض اقتصادی جدا می‌کند) بازگشته بود.

جولیان ایوانز پریچارد، اقتصاددان ارشد امور چین در کپیتال اکونومیست، می‌گوید: در حال حاضر، داده‌های پی‌ام‌آی رسمی نشان می‌دهد که ۳ ماهه دوم سال شروعی ضعیف‌تر داشته است. این داده‌ها دیدگاه‌های قبلی ما در مورد وجود برخی ریسک‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی در آینده نزدیک را تأیید می‌کند.

تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که شاخص مدیران فروش چین در ماه آوریل با مقدار ۵۰.۵ واحدی ماه مارچ برابر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید