رویترز: لغو معافیت‌ها نمی‌تواند صادرات نفت ایران را صفر کند

کدخبر: ۲۸۱۲۱۸
اقتصادنیوز؛ رویترز در گزارشی عنوان می‌کند که لغو معافیت از تحریم‌های نفتی ایران، صادرات نفت ایران را تا حدی کاهش می‌دهد، اما هرگز فروش نفت تهران را قطع نمی‌کند.
رویترز: لغو معافیت‌ها نمی‌تواند صادرات نفت ایران را صفر کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری انگلیسی رویترز نوشت: منابع آگاه در صنایع می گویند که صادرات نفت ایران در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) با افزایش فشار آمریکا بر منابع درآمدی این کشور کاهش می یابد.

کاهش صادرات ایران کمبود عرضه در بازار نفت را که در اثر تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و توافق اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید به وجود آمده، تشدید می کند.

یک مقام ایرانی آگاه از سیاست های نفتی این کشور به رویترز گفت که ممکن است صادرات نفت به 700 هزار بشکه در روز و از ماه مه به بعد به 500 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

همچنین یک منابع آگاه در اوپک پیش بینی کرد که صادرات نفت ایران با وجود تشدید تحریم های آمریکا در حجمی بین 400 هزار تا 500 هزار بشکه در روز ادامه یابد.

 

گفتنی است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته با وجود نگرانی جامعه جهانی ازاختلال در بازار نفت، دراقدامی یکجانبه و در دشمنی دیرینه با جمهوری اسلامی، لغو معافیت از تحریم ها علیه کشورهای خریدار نفت ایران را اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم های رفع شده توسط این توافق را علیه مردم ایران بازگرداند اما مجبور شد به 8 کشور مشتری نفت ایران معافیت از تحریم ها اعطا کند.

مقام های کشورمان از جمله دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تاکید کرده اند که با وجود تهدیدهای آمریکا، ایران به یافتن مشتریان و فروش نفت خود ادامه خواهد داد.

کاخ سفید همچنین با مخالفت جدی برخی کشورهای خریدار نفت ایران از جمله ترکیه و چین با تحریم های واشنگتن مواجه است.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه هفته گذشته در توئیتی نوشت: ما تحریم های یکجانبه آمریکا و همچنین تحمیل های این کشور درباره چگونگی روابطمان با همسایگان را نمی پذیریم.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در همان روز با اعلام مخالفت کشورش با تحریم های یکجانبه آمریکا، تاکید کرد که همکاری پکن با تهران شفاف، قانونی و مشروع است و باید مورد احترام قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید