کالاهای اساسی با نرخ مصوب برای ماه رمضان توزیع می شوند

کدخبر: ۲۸۱۷۹۱
اقتصادنیوز: یک مقام مسئول از توزیع گسترده کالاهای اساسی با نرخ مصوب، در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ تن شکر و ۱۳۰۰ تن برنج عرضه خواهد شد.

به گزارش اقتصانیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، امیرخسرو فخریان در خصوص تدابیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ایام ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار، قرار است کالاهای اساسی از جمله شکر، برنج، روغن مصرف خانوار، خرما، گوشت منجمد گوساله، مرغ منجمد و مرغ گرم در این ایام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ما همچون گذشته در اجرای هماهنگ سیاست‌های دولت در ساماندهی و ایجاد آرامش و ثبات در بازار بخصوص ایام رمضان گام بر می‌داریم، افزود: تناژ تخصیص یافته، صرفاً برای شهر تهران از سوی ستاد تنظیم بازار بوده و برای توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ۱۰۰۰ تن شکر و ۱۳۰۰ تن برنج تدارک دیده شده است که تا کنون، فرآیند جذب این دو قلم کالا شروع شده است.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ادامه اظهار داشت: قیمت گذاری بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خواهد بود.

فخریان در ادامه با اشاره به اعمال تخفیفات ویژه در نرخ کالاهای اساسی برای تقویت توان خرید و بهبود سبد کالای مصرف کنندگان در ایام ماه مبارک رمضان گفت: کالاهای اساسی با تخفیفی بین ۵ تا ۱۵ درصد در فروشگاه‌های عضو این اتحادیه در سراسر کشور عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه جشنواره‌های متنوع زیادی در این ایام در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده، بازرسی‌ها تشدید شده و هموطنان نیز در صورت مشاهده تخلف احتمالی، می‌توانند شکایت خود را به این اتحادیه اعلام فرمایند.

فخریان با تاکید بر رسالت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایجاد آرامش و ثبات در بازار گفت: این امر تا کنون بواسطه توزیع یکنواخت و دسترسی آحاد جامعه به انواع کالاها محقق شده است و اعضای این اتحادیه همواره در این مسیر حرکت می‌کنند؛ اما با توجه به تغییر مداوم نرخ‌ها، گاهی تأمین برخی اقلام کالایی با مشکل مواجه می‌شود.

وی در خصوص ساعات کاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: ساعات کاری مطابق با ادوار گذشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید