آخرین خبرها از بازار مسکن / رکود تورمی در بازار مسکن ادامه دارد

کدخبر: ۲۸۱۹۲۱
اقتصاد نیوز: نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: آمار‌ها و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که رکود در بازار مسکن همچنان ادامه خواهد داشت و اگر تصمیمات بهتری اتخاذ نشود، سال آینده شاهد افزایش قیمت‌ها و رکود شدیدتری در بازار خواهیم بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ حسام عقبایی در خصوص شرایط بازار مسکن اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری، رشد و افزایش قیمتی نخواهیم داشت، اما بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی سنگینی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شرایط بازار مسکن در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ دارای رکود نسبی بسیار شدیدی بوده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: میزان معاملات مسکن سال ۹۷ در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بالا بوده به طوری که آمار‌ها نشان می‌دهد با کاهش ۷۰ درصدی معاملات رو به رو بوده‌ایم.

عقبایی با بیان اینکه در سه ماهه دوم سال ۹۷ رکود در بازار آغاز شد و در میانه تابستان میزان رکود و تورم شدیدتر شد، توضیح داد: تیر سال ۹۷ میزان معاملات ۲۴ درصد، مرداد ۳۶ درصد، شهریور ۴۵ درصد، مهر ۵۴ درصد، آبان ۶۳ درصد، آذر ۶۷ درصد و در فصل زمستان میزان رکود معاملات به ۷۰ درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: ابتدای سال ۹۷ میانگین قیمت یک متر آپارتمان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، اما پایان سال میانگین قیمت آپارتمان به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ در حالی که میزان حقوق کارمندان افزایش نیافته و تسهیلات خرید مسکن هم جوابگوی این بازار نیست.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد رشد قیمت مسکن در شهر‌های بزرگ صد در صد افزایش یافته و معاملات مسکن وارد رکود عمیقی شده است.

وی خاطر نشان کرد: آمار‌ها و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این رکود همچنان ادامه خواهد داشت و اگر تصمیمات بهتری اتخاذ نشود، سال آینده شاهد افزایش قیمت‌ها و رکود شدیدتری در بازار خواهیم بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید