طلب 1850 میلیارد تومانی ایران ایر از دولت

کدخبر: ۲۸۱۹۴۳
اقتصاد نیوز: مدیرعامل سابق ایران ایر گفت: میزان مطالبات هما از دولت 1850 هزار تومان احصاء شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایران ایر، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در حال برگزاری است. در این مراسم پروانه شرفبافی که امروز جای خود را به کاپیتان تورج دهقانی زنگنه داده است، درباره عملکرد دو سال اخیر خود در ایران ایر اظهار داشت: تیر ماه 96 که انتصاب من انجام شد، با آغاز عملیات حج 96 مصادف شد. 

وی ادامه داد: ما در سال 94 حادثه منا را داشتیم، در سال 95 حج تمتع و عمره نداشتیم؛ بنابراین امکانات ما در عربستان آ‌ماده نبود و دفتر شعبه هما بسته شده بود و ما مسئولیت جابه جایی 48 هزار حاجی را داشتیم، از سوی دیگر شرکت‌های عربستانی اعلام کردند که نمی‌آ‌یند و ما مسئولیت جابه جایی 26 هزار حاجی دیگر را هم برعهده گرفتیم. 

مدیرعامل سابق  ایران ایر افزود: 6 میلیون دلار در عربستان بدهکار بودیم، اما تلاش کردیم حج 96 با موفقیت انجام شود در سال 97 هم 44 هزار و 500 حاجی جابجا کردیم که میزان تاخیرات در آن پروازها کمتر از 30 دقیقه بود و جزو اولین ایرلاین‌های منظم در عربستان بودیم. 

وی گفت: بدهی 6 میلیون دلاری به عربستان را هم تسویه کردیم. 

شرفبافی اظهار داشت:‌ میزان مطالبات هما از دولت با رقم 1850 میلیارد تومان احصا شد که امیدواریم در بودجه 98 از دولت دریافت کنیم. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید