رشد اقتصادی ایتالیا در قعر لیست کشورهای قاره سبز

کدخبر: ۲۸۲۳۵۵
اقتصاد نیوز: مقامات اتحادیه اروپا با وخیم توصیف کردن وضعیت اقتصادی ایتالیا اعلام کردند که هم اکنون این کشور با رشد اقتصادی تقریبی صفر درصدی در قعر جدول قاره سبز قرار دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون اروپا اعلام کرد که رشد اقتصادی ایتالیا تقریبا به صفر رسیده و این مسئله بدهی عمومی این کشور را به شدت افزایش خواهد داد.

مقامات اتحادیه اروپا با وخیم توصیف کردن وضعیت اقتصادی ایتالیا اعلام کردند که هم اکنون این کشور در قعر جدول رشد اقتصادی در قاره سبز قرار دارد.

پی یر موسکوویچی، کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: «دولت ایتالیا رشد اقتصادی این کشور را برای سال جاری میلادی یک و نیم درصد پیش بینی کرده بود که متعاقبا پیش بینی خود را به یک درصد کاهش داد، اما هم اکنون این میزان رشد اقتصادی نیز به شدت کاهش یافته و در ماه فوریه به یک دهم درصد رسید؛ بنابراین دولت ایتالیا باید برای رشد اقتصادی، در بودجه کشور بازبینی کند».

این در حالی است که ایتالیایی‌ها بعد از گذشته ۱۰ سال از بحران مالی در این کشور همچنان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

یک شهروند ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «در ایتالیا هر روز وضعیت بهداشت و درمان عمومی، اشتغال و همچنین سیاست‌های اجتماعی بدتر می‌شود. واقعا ما نمی‌دونیم چه اینده‌ای در انتظارمان خواهد بود».

کاهش شدید رشد اقتصادی ایتالیا، شاخص‌های بورس در اتحادیه اروپا به ویژه بورس میلان را نزولی و قرمز پوش کرده است.

به گفته کارشناسان اوضاع نابسامان اقتصادی ایتالیا یک مشکل مزمن ساختاری است و سیاست‌های ریاضتی اعمال شده در یک دهه گذشته توسط دولت‌های مختلف این کشور که بدون توجه به سرمایه گذاری انجام شده منجر به افزایش بیش از پیش بدهی دولتی ایتالیا شده است.

هم اکنون بدهی عمومی ایتالیا به بیش از ۲۳۵۰ میلیارد یورو افزایش باقته است که برابر با ۱۳۳ درصد تولید ناخالص داخلی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید