ایتالیا آژیر خطر اقتصاد اروپا را به صدا درآورد

کدخبر: ۲۱۶۸۸۵
اقتصادنیوز : تداوم تنش‌های سیاسی در ایتالیا موجب نگرانی‌های زیادی در خصوص رشد اقتصادی منطقه یورو در آینده شده است که ارزش یورو در برابر دلار آمریکا را به پایین‌ترین سطح خود در حدود 200 روز اخیر رساند. نرخ برابری ارز اتحادیه نسبت به ارز ایالات متحده دیروز به کف 16/1 نزدیک کرد.
ایتالیا آژیر خطر اقتصاد اروپا را به صدا درآورد

به گزارش اقتصادنیوز ،آمارهای جدید نشان می‌دهد که شاخص مدیریت خرید در آلمان ظرف ماه جاری میلادی به شدت کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در 20 ماه اخیر رسید. پیام ریسک سیاسی به مرکزیت «رم» و سیگنال اقتصادی نامطلوب که از آلمان مخابره شد، با انتشار متن بیانیه اخیر بانک مرکزی اروپا، یک بسته تمام‌کاهشی برای یورو را شکل داد. بیانیه نهاد پولی اروپا از نگرانی سیاست‌گذاران پولی نسبت به افت رشد اقتصادی منطقه یورو و بحران سیاسی ایتالیا حکایت داشت.

روزنامه فایننشال‌تایمز، در واکنش به نزول ارزش یورو عنوان کرد: «ساختار یورو به عنوان یک ذخیره امن در تنش‌های ژئوپلیتیک طراحی نشده است». با این اوصاف، در صورتی‌که گزارش‌های اقتصادی قدرتمند برای اروپا منتشر نشوند، روند نزولی خود را ادامه خواهد داد و در حالتی که شرایط سیاسی ایتالیا در هاله ابهام باقی بماند، بازار های بورس اروپا نیز افت بیشتری را در روزهای آتی تجربه خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید