بارش ها 126 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است

کدخبر: ۲۸۲۳۵۸
اقتصاد نیوز: بررسی‌ها حاکی از آن است که بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی نسبت به سال گذشته با رشد ۱۲۶ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان، بررسی آخرین وضعیت بارش‌ها در سال ۹۸ حاکی از آن است که ارتفاع بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز از ابتدای مهرماه سال ۹۷ تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری به ۳۱۹.۵ میلیمتر رسیده است.

لازم به ذکر است که بارش‌ها نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۲۲ میلیمتر) معادل ۴۴ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته (۱۴۱ میلیمتر) معادل ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

بررسی بارش‌ها در حوضه آبریز دریای خزر نشان می‌دهد که در سال آبی جاری تاکنون در این حوزه ۴۸۶ میلیمتر گزارش شده، که این رقم در مقایسه با سال آبی گذشته با افزایش ۵۸ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۴۸ درصدی داشته است.

همچنین در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، میزان بارش‌ها ۵۲۵ میلیمتر گزارش شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته با ۱۹۰ میلیمتر بارش با رشد ۱۷۶ درصدی روبرو بود و نسبت به دراز مدت ۵۰ ساله افزایش ۵۱ درصدی داشته است.

براساس این گزارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه در مدت ذکر شده شاهد ۴۶۰ میلیمتر بارش بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته با رشد ۳۶ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۵۹ درصدی داشته است.

گفتنی است میزان بارش در حوضه فلات مرکزی ایران با ۱۳۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۱۹۹ میلیمتر بوده و در دراز مدت ۵۰ ساله با رشد ۳۴ درصدی روبرو بوده است.

همچنین بارش‌ها در حوضه مرزی شرق تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۹۸ به ۱۰۰ میلیمتر رسیده که نسبت به سال گذشته با رشد ۱۸۹ درصدی و در دراز مدت رشد ۵ درصدی داشته است.

براساس این گزارش در حوضه آبریز قره‌قوم تاکنون ۲۶۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۴۴ درصدی و در دراز مدت با رشد ۳۴ درصدی روبرو بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید