33 حلقه چاه غیر مجاز در تهران کشف و مسدود شدند

کدخبر: ۲۸۵۶۱۰
اقتصادنیوز: نیکنام گفت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی هفته گذشته ۳۳ حلقه چاه غیر مجاز در تهران و پردیس کشف و مسدود شد.

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا نیکنام مدیر امور منابع آب تهران بزرگ اظهار کرد: با تلاش کارشناسان حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی هفته گذشته ۳۳ حلقه  چاه غیرمجاز در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۱۲۰۱ متر و با دبی ۳۳ لیتر برثانیه مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۶۵۳ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

همچنین به‌منظور جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرقانونی از منابع  آب‌های زیرزمینی ، با تلاش اکیپ گشت و بازرسی آب‌های زیرزمینی امور در بخش آب‌های زیرزمینی یک مورد جلوگیری از اضافه برداشت (جمع‌آوری منصوبات غیرمجاز از چاه مجاز) با حجم آب صرفه‌جویی شده ۴۱ هزار و ۲۹۱ متر مکعب و با دبی ۱.۵۴ لیتر بر ثانیه در محدوده عملکرد این امور انجام شده است.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد:  در نهایت طی این مدت در بخش آب‌های زیرزمینی هفت مورد کنترل بهره‌برداری و با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب هفت دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی رویه آب سبب اُفت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید