تابستان مشکل کمبود آب شُرب نداریم

کدخبر: ۲۸۰۶۰۷
اقتصادنیوز : مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری بختیاری با بیان اینکه به‌علت بارندگی‌های اخیر در تابستان مشکل کمبود آب شُرب نداریم، گفت: چشمه کوهرنگ با گرم شدن هوا وضعیت خوبی دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، قدرت‌الله بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص وضعیت منابع آب شُرب چهارمحال و بختیاری، گفت: در فصل زمستان به‌علت ذوب نشدن برف و یخ‌زدگی چشمه کوهرنگ دبی آب این چشمه در حدود 400 لیتر بر ثانیه کاهش پیدا کرد، به همین علت در اسفندماه در تأمین آب شُرب برخی از مناطق شهرکرد دچار مشکلاتی شدیم.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به‌علت بارندگی‌های اخیر در تابستان مشکل کمبود آب شُرب نداریم، عنوان کرد: چشمه کوهرنگ با گرم شدن هوا وضعیت خوبی دارد.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل یخ‌زدگی چشمه کوهرنگ در فصل زمستان به‌دنبال راهکار مناسب هستیم تا در زمستان با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

بیگلری با بیان اینکه در تابستان گذشته در برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری از فردانبه، سفیددشت بروجن، کاج و سامان و سردشت لردگان با تنش آبی مواجه بودیم، اظهار کرد: اقداماتی از جمله حفر چاه آهکی، انتقال آب، وارد مدار شدن چاه‌‌های جدید در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای حل مشکل کم‌آبی شهر فرادنبه و سفیددشت در شهرستان بروجن دو حلقه چاه آهکی در حال حفاری است که این دوچاه تا اواخر اردیبهشت وارد مدار می‌شود و در تابستان هیچ‌گونه مشکلی در خصوص کمبود آب در این مناطق نداریم.

وی افزود: برای حل مشکل کمبود آب شهر کاج نیز پیگیر طرح انتقال آب چشمه باغ رستم هستیم که این طرح نیازمند حدود پنج میلیارد تومان اعتبار است که در صورت اجرایی شدن این پروژه مشکل کم‌آبی شهر کاج برای همیشه حل می‌شود.

بیگلری در پایان با اشاره به حفر چاه آهکی در منطقه سردشت لردگان، گفت: سالیان سال این منطقه با تانکر آبرسانی می‌شد که با وارد مدار شدن این چاه تا قبل از آغاز فصل تابستان مشکل کم‌آبی این منطقه حل می‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید