عمر بالای باتری خودروی برقی و فخر فروشی نیسان

کدخبر: ۲۸۵۶۳۸
اقتصادنیوز:شرکت ژاپنی نیسان موتورز به تازگی اعلام کرده که باتری بکاررفته در خودروی برقی نیسان لیف عمر بسیار بالایی در مقایسه با موارد مشابه در بازار دارد.
عمر بالای باتری خودروی برقی و فخر فروشی نیسان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، با توجه به اهمیت روزافزون تأمین و تولید باتری‌های قدرتمند خودروهای برقی که از مهم‌ترین قطعات آن به شمار می‌رود، حالا شرکت ژاپنی نیسان موتورز از کیفیت و ظرفیت بالای باتری‌های به کاررفته در خودروهای برقی و الکتریکی نیسان لیف خود خبر داده و گفته است که این باتری‌ها بازدهی بسیار بالایی در مقایسه با نمونه‌های موجود در بازار دارند و حداقل ۱۰ الی ۱۲ سال عمر می‌کنند.

بسیاری از کشورهای جهان در سال‌های اخیر با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه محصولات پاک و دوستدار محیط زیست خبر داده و موفق شده‌اند خودروهای تمام الکتریکی و برقی متعددی را نیز به تولید انبوه برسانند و نظر و رضایت کاربران و مشتریان بازارهای خودرو را به سمت و سوی خود جلب کنند.

از آنجایی که معرفی، عرضه و فروش خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست در سال‌های اخیر با رشد و افزایش قابل توجه و چشمگیری مواجه شده است، بسیاری از منتقدان و کارشناسان بر این باورند که باتری‌های به کاررفته در خودروهای برقی و الکتریکی یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی خودروسازان و تولیدکنندگان آنها هستند چراکه به گفته آنها، کارایی و بازدهی موردنظر را ندارند و بعد از گذشت چند سال، دیگر قابل استفاده نخواهند بود بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که عمر خودروهای برقی بر خلاق قیمت بسیار بالا و محدودیت‌های متعددی که دارند، بسیار کوتاه خواهد بود و همین امر نیز جلوی افزایش فروش و محبوبیت این محصولات را در آینده خواهد گرفت.

بر اساس گزارش وب سایت insideevs ، البته این در حالیست که فرانسیسکو کارانزا، یکی از مدیران رنو نیسانآلیانس بر این باور است که باتری‌های نیسان لیف آنقدر ظرفیت و قدرت بالایی دارند که می‌توان گفت ۲۲ سال عمر خواهند داشت. این بدان معناست که بعد از مدت مذکور، باتری به صورت کامل غیرقابل استفاده خواهد شد.

در تازه‌ترین آمارهای منتشر شده هم اکنون ۴۰۰ هزار دستگاه نیسان لیف در جهان وجود دارد که آن را تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی برقی و الکتریکی در جهان کرده است. این ارقام بدان معناست که این خودرو در هر ۱۰ دقیقه توسط یک مشتری اروپایی خریداری و استفاده شده است. این آمارها همچنین نشان می‌دهد که بیشترین فروش نیسان لیف در کشورهای آلمان، هلند، پرتغال، اتریش، فرانسه و اسپانیا بوده است.

فناوری خودروهای برقی که این روزها به سرعت در حال تکامل و پیشرفت است، تبدیل به یکی از عواملی شده است که خودروسازان برتر و مشهور جهان را به رقابت تنگاتنگی فراخوانده و هریک از آنها را به طراحی و تولید یک محصول بهتر، با کیفیت بالاتر و توان پیمایشی بیشتر واداشته است.

در سال‌های اخیر بالاخره خودروهای الکتریکی و برقی از حالت خودروهای غیر قابل استفاده‌ای که تنها در نمایشگاه‌های علم و فناوری از آنها رونمایی می‌شد، خارج شدند و تولید انبوه خودروهای لوکس و قابل استفاده آنها توسط غول‌های خودروسازی آغاز شد. این تولید انبوه که با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم و دولت‌های بسیاری روبرو شد می‌تواند نقطه عطفی برای جهشی بزرگ و گامی بلند به سمت خودروهای پاک و غیر آلاینده به شمار بیاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید