با کمترین هزینه کسب و کارهای تک نفره راه اندازی کنید

کدخبر: ۲۸۵۶۴۵
اقتصادنیوز: همیشه لازم نیست برای راه‌اندازی کسب و کار خود به دنبال سرمایه‌گذار باشید، اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید کسب و کارهای ارزان هم برای راه اندازی وجود دارند.
با کمترین هزینه کسب و کارهای تک نفره راه اندازی کنید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از زومیت؛ امروزه کسب و کارهای زیادی وجود دارند، شاید شما هم بخواهید صاحب یکی از آن‌ها باشید ولی ممکن است بودجه لازم برای راه‌اندازی آن کسب و کار را نداشته باشید. اگر پولی در حساب بانکی خود برای راه اندازی کسب و کار ندارید، زیاد نگران نباشید چون همیشه یک راه برای شما در دنیای پرماجرای کسب و کار وجود دارد. کسب و کارهایی هم هستند که نیاز به سرمایه زیادی ندارند و می‌توانید با راه‌اندازی آن‌ها خودتان آقای خودتان باشید. در مطلب امروز با ما در زومیت همراه باشید تا این کسب و کارهای کم هزینه را با هم بررسی کنیم.

«باید پول خرج کنید تا پول به دست بیاورید»، هرکسی که این جمله را بگوید حتماً بیشتر از چند صد هزار تومان در جیب خود دارد. امروز می‌خواهیم از راهنمایی‌های مناسبی در راه‌اندازی کسب و کارهای ارزان به شما کنیم.

اگر کمی پول در حساب خوددارید که به نظرتان بهتر است خرج یک لباس یا یک کفش ارزان شود، کمی دست نگه‌دارید. چون ما خواب‌های دیگری برای آن پول دیده‌ایم. روی کسب و کارهایی پیشنهادی ما تمرکز کنید و ببینید که کدام یک می‌توانند برای شما مفید باشند.

۱ - سازمان‌دهی حرفه‌ای

با کمک شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تبدیل به یک سازمانده حرفه‌ای شوید و به کسب و کارهای نوپا کمک کنید. حتما این کار درآمد خوبی برای شما خواهد داشت.

 

۲ - نگهداری از خانه

اکثر مردم به یک فرد قابل‌اعتماد برای نگهداری از خانه و وسایل درون آن نیاز دارند. اگر تصمیم به چنین خدماتی دارید همین‌الان شروع به تبلیغ کنید در خانه‌های اطراف خود. چون همسایه آن‌ها هستید آن‌ها راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

۳ - نگهداری از کودکان

اگر در مراقبت از کودکان سررشته‌ای دارید، این‌یک فرصت خوب خواهد بود. این کار هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت و حتی می‌توانید با سرمایه‌گذاری صفر ریال به درآمدزایی در این زمینه بپردازید. برای شروع می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های فعال در این زمینه استفاده کنید.

۴ - وبلاگ نویسی و تبلیغ آن

با استفاده از سرویس‌های رایگان بی‌شمار شروع به ایجاد یک وبلاگ کنید تا در معرض دید دیگران قرار بگیرید. با جذب کاربر به سایت خود می‌توانید از سایت‌های خدماتی در این زمینه برای درآمدزایی استفاده کنید. راه‌هایی مثل گرفتن ریپوتاژ آگهی یا تبلیغات کلیکی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای درآمدزایی شما باشند.

۵ - بازاریابی

شما می‌توانید به‌عنوان بازاریاب برای برخی از سایت‌ها کارکنید. برخی کسب و کارها برای فروش بیشتر از افراد عادی به‌عنوان بازاریاب استفاده می‌کنند. با این شرایط به راحتی می‌توانید به یک بازاریاب تبدیل شوید.

۶ - فروش کتاب‌های دست‌دوم

گاهی اوقات کتاب‌های استفاده‌شده با توجه به قیمت پایین می‌توانند مشتری بیشتری نسبت به کتاب‌های نو داشته باشند. اگر در قفسه کتاب‌خانه شما کتاب دست دومی وجود دارد که تمایلی به خواندن دوباره آن ندارید، برای فروختن آن می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های فعال در این زمینه استفاده کنید.

۷  تمیز کردن خانه

می‌توانید با کمتر از صد هزار تومان وسایل اولیه برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف یک‌خانه را خریداری کنید و به شروع کسب و کار خود در این زمینه بپردازید. برای شروع به تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید.

۸ - رانندگی برای سرویس‌های تاکسی‌ آنلاین

می‌توانید به‌راحتی و ارائه چند مدرک ساده تبدیل به یک راننده سرویس‌های تاکسی آنلاین شوید. اگر اتومبیل شما حداقل ویژگی‌ها برای واجد شرایط شدن را ندارد، سعی کنید اتومبیل فرد دیگری را برای این کار اجاره بگیرید.

 ۹ - مشاوره

اگر موردی وجود دارد که احساس می‌کنید در آن تخصصی دارید (طراحی سایت، خرید خانه، بدن‌سازی و ...) می‌توانید تبدیل به یک مشاور در این حوزه شوید. البته این کار ممکن است نیاز به چند مجوز داشته باشد. پس از اخذ مجوزها سعی کنید مشتری هدف خود را پیداکرده و با توجه به آن یک شبکه انسانی قوی را بسازید. برای شناساندن خود کافی است یک کانال در تلگرام یا صفحه‌ای را در اینستاگرام در مورد معرفی خدمات خود بازکنید که هزینه آن هم صفر ریال خواهد بود.

۱۰ - آموزش

این بازار همیشه مشتری خاص خود را دارد. اگر در زمینه‌ای مهارت دارید، می‌توانید گزینه تدریس را در نظر بگیرید. مهارت‌هایی مثل نواختن موسیقی یا تدریس کتاب‌های دبیرستان می‌توانند بسیار مفید باشند.

۱۱ - ترجمه

اگر سابقه ترجمه دارید، حتماً می‌دانید که این بازار هم‌پتانسیل بسیار بالایی دارد. ترجمه مقالات می‌تواند درآمد خوبی برای شما داشته باشد که از شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های فعال در این زمینه می‌توانند برای بازاریابی به شما کمک کنند.

۱۲ - نویسندگی

می‌توانید در اوقات فراغت خود کتاب بنویسید. اگر مهارتی در نویسندگی دارید، هر وقت خالی را به نوشتن یک کتاب اختصاص دهید. اگر می‌خواهید نویسندگی را در فضای مجازی انجام دهید، وب‌سایت‌های خبری یا موارد مشابه می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند تا درزمینه‌ی موردنظر خود به نویسندگی بپردازید.  

۱۳ - راهنمایی توریست‌ها

شما می‌توانید برای توریست‌هایی که وارد محل زندگی شما می‌شوند، راهنمای خوبی باشید، زیرا بیشتر با آن منطقه آشنا هستید. این کار سود خوبی برای شما در پی خواهد داشت.

۱۴ - فروش محصولات دست‌ساز

محصولات دست‌ساز بسیار خاص هستند و اگر سلیقه خوبی داشته باشید، می‌توانید سود خوبی را در این زمینه به دست آورید. شما می‌توانید محصولات دست‌ساز خود را در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های فعال در این زمینه به فروش برسانید.

۱۵ - پیک موتوری

اگر یک موتوردارید یا می‌توانید آن را از کسی قرض بگیرید، این شغل یک گزینه خوب برای کسب درآمد در زمان خالی‌ خود خواهد بود. شما قادر هستید با توجه به‌وقت خالی خود بازه زمانی کار را مشخص کنید. کسب و کارهای زیادی مثل غذاهای بیرون‌بر وجود دارند که می‌توانید به‌عنوان پیک موتوری برای آن‌ها کارکنید.

۱۶ - مدریت رسانه‌های اجتماعی

بسیاری از افراد حتی نوجوانان که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، می‌توانند به‌خوبی حساب کاربری شبکه اجتماعی یک کسب و کار را مدیریت کنند. شما هم می‌توانید مدیریت صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی را بر عهده بگیرید و به ازای این‌کار درآمد کسب کنید. 

۱۷ -  انجام خرید برای دیگران

می‌توانید خریدهای دیگران را انجام دهید. برای این‌کار اگر موتورسیکلت داشته باشید، کارتان سریعتر انجام می‌شود. شبکه‌های اجتماعی گزینه خوبی برای بازاریابی هستند.

۱۸ - خدمات جابه‌جایی

اگر یک وسیله نقلیه دارید می‌توانید این روش را امتحان کنید، مثلاً جابه‌جایی بسته یا نامه می‌تواند گزینه خوبی باشد.

۱۹ - تنظیم اظهار نامه مالیاتی

در هر فصلی می‌توانید به امور مالیاتی بپردازید. اگر دراین‌باره علمی ندارید می‌توانید جمله « آموزش آنلاین تنظیم اظهارنامه مالیاتی » را جستجو کنید. افراد زیادی هستند که حاضرند برای این کار هزینه پرداخت کنند.

۲۰ -  فعالیت در بازارچه محلی

اگر اجناسی دارید که قابلیت فروش در محله اطرافتان رادارند، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آن‌ها را به فروش برسانید. با فروش اجناس در بازار محلی می‌توانید روزانه تا صد هزار تومان درآمد داشته باشید

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید