رویترز مدعی شد:

افزایش واردات نفت چین از ایران

کدخبر: ۲۸۵۹۳۰
خبرگزاری رویترز روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) نسبت به یک ماه پیش از آن "مارس" (اسفند/ فروردین) روزانه حدود 240 هزار بشکه افزایش یافت.
به گزارش اقتصادنیوز، میزان صادرات چین در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) روزانه به 789 هزار و 137 بشکه در روز رسید، درحالی که این میزان در ماه مارس (اسفند/ فروردین) تنها 541 هزار و 100 بشکه بود.
این گزارش می افزاید: محموله نفتی ونزوئلا در ماه آوریل نسبت به ماه مارس به چین 85 درصد رشد نشان می دهد، بطوری که این میزان روزانه به 462 هزار و 813 بشکه رسید.
از سوی دیگر، چین در ماه آوریل، واردات نفت خود از عراق را نسبت به ماه پیش از آن، روزانه 100 هزار بشکه کاهش داد.
عراق در ماه مارس گذشته روزانه 904 هزار و 500 بشکه نفت به چین صادر کرده بود که این میزان در ماه آوریل به 806 هزار و 372 بشکه رسید.
براساس این گزارش، چین همچنین در ماه آوریل، میزان نفت خود از عربستان و روسیه را نیز نسبت به ماه پیش از خود افزایش داد.
این گزارش رویترز درحالی است که وزارت امور خارجه چین ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت) گذشته بصورت رسمی به تصمیم اخیر آمریکا برای تمدید نکردن معافیت فروش نفت تهران به پکن اعتراض کرد.
کاخ سفید، دوم اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران را که پیشتر به 8 کشور داده بود تمدید نکند.
هشت کشور ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، هند و یونان از آبان ماه گذشته و به مدت شش ماه از تحریم واردات نفت ایران معاف شده بودند.
آمریکا مدعی آن است که تلاش خواهد کرد که صادرات نفت ایران به صفر برسد، موضوعی که اکثر کارشناسان حوزه انرژی آن را به دلیل هزینه ‌های بسیار زیاد تحریم آمریکا برای خریداران نفت ایران، این امر را ناممکن می دانند.

منبع: انتخاب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید