موج گرانی مسکن در شهرستان ها / راهکاری برای جلوگیری از بی ثباتی در بازار مسکن

کدخبر: ۲۸۶۵۲۶
اقتصاد نیوز: بهادری گفت: تعیین سقف و کف قیمت برای اجاره بها می‌تواند مانع بی ثباتی و نابسامانی در بازار مسکن شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی بهادری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: بازار اجاره نیازمند ورود تعزیرات است و این سازمان باید با استفاده از ناظران خود بتواند مانع از قراردادهای اجاره‌ای با قیمت های هنگفت شود.

وی افزود: کنترل قیمت‌ها و تعیین سقف و کف قیمتی در کنترل بازار اجاره بی تأثیر نیست و می‌تواند مانع از ورود دلالان و سوداگران به این بازار شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: تعیین سقف و کف قیمت برای بازار اجاره طرح جدیدی است که از سوی وزیر راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره در تابستان مطرح شده اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده است، باید منتظر باشیم و ببینیم که دولت می‌تواند اجرای آن را به درستی عملیاتی کند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه از ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کل کشور، سهم بازار مسکن ۴۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: این میزان تسهیلات برای بازار مسکن کافی نیست و  تنها بخش خرید و یا تولید مسکن را شامل می‌شود این در حالی است که بازار مسکن برای تعدیل و رونق خود نیازمند افزایش تسهیلات بیش از این است.

بهادری با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن از استان تهران شروع می‌شود، گفت: موج گرانی مسکن از بازار تهران خارج شده و هم اکنون شهرستان‌های کوچک و استان‌های دیگر را درگیر کرده است، بنابراین باید با استفاده از ابزارهای کنترلی و اجرای طرح مالیات این بازار را در شهرستان‌ها کنترل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: بازار مسکن به شرایط سیاسی کشور هم وابسته است در صورتی که شرایط سیاسی کشور به ثبات برسد این بازار رونق می‌گیرد اما اگر با تنش‌های سیاسی مواجه شویم سرمایه‌ها از بازار مسکن خارج شده و در بازار دیگری از جمله ارز و سکه تلنبار می‌شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید