90 درصد کارخانه لبنی کاله در عراق سوخت

کدخبر: ۲۸۶۷۹۵
اقتصادنیوز - روابط عمومی شرکت کاله اعلام کرد: متاسفانه هفتم خرداد ماه ۱۳۹۸, کارخانه کاله واقع در کربلا دچار آتش سوزی گسترده شد و علیرغم تلاش نیروهای امدادی 90 درصد کارخانه‌ لبنی در آتش سوخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ با نهایت تاثر و تالم به اطلاع می‌رسانیم که یک نفر از پرسنل ایرانی مشغول در شرکتهای پیمانکار مجموعه کاله در عراق، در این حادثه فوت شده و وضعیت یک نفر دیگر هنوز مشخص نیست.

در راستای تنویر افکار عمومی پیرامون بروز این حادثه، بر خود لازم میدانیم که در مورد چند موضوع اطلاع رسانی کنیم:

۱- کارخانه کاله، از سال ۱۳۹۵ در شهر کربلا فعالیت خود را با تولید محصولات مختلف لبنی و گوشتی آغاز کرده است که طبق برآورد کنونی حدود ۹۰ درصد کارخانه لبنی در اثر آتش‌سوزی تخریب شده که میزان خسارت وارده، بالغ بر ۸۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

۲- تا راه‌اندازی مجدد کارخانه لبنی کاله در عراق، تمام نیروهای شاغل در این کارخانه، در سایر بخش‌های سازمان همکاری خود را با کاله ادامه خواهند داد و هیچ گونه نگرانی در مورد آینده شغلی آنها وجود ندارد.

۳- علیرغم سرایت آتش سوزی به کارخانه گوشتی کاله، آسیب چندانی به این بخش وارد نشده و فعالیتهای کارخانه گوشتی از فردا به حالت عادی ادامه خواهد یافت.

۴- به نقل از مقامات مطلع عمدی بودن آتش سوزی محتمل بوده و لازم به ذکر است که تیم حقوقی و عملیاتی گروه سولیکو با جدیت پیگیری موضوع را تا مشخص شدن تمامی ابعاد این حادثه از طریق مراجع ذیصلاح ادامه خواهد داد.

۵- کارخانه لبنی کاله در عراق ثمره سرمایه‌گذاری و تلاش همدلانه متعهدترین و پرتلاش‌ترین نیروهای عراقی و ایرانی است که سالیان طولانی، در کنار یکدیگر برای گسترش روابط اقتصادی و تحقق منافع مشترک دو سرزمین تلاش کرده اند و احیای ثمره تلاش‌های آنها وظیفه همه ماست.

۶- بازسازی این سرمایه مشترک که رونق صادارت و ارزآوری برای مردم ایران و اشتغالزایی و تامین محصولات غذایی با کیفیت برای مردم عراق نتیجه آن است، نیاز به حمایت‌های ویژه هر دو دولت دارد.

روابط عمومی شرکت کاله در پایان تاکید کرده است که امیدواریم از این پس با همکاری دو دولت و همدلی هر دو ملت شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید