افزایش عرضه شکر

کدخبر: ۲۸۷۰۶۹
اقتصادنیوز : بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در چند وقت اخیر عرضه شکر با نرخ تنظیم بازاری افزایش یافته است. این موضوع باعث از بین رفع عطش بازار شده و تقاضای این محصول به روال عادی بازگشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اواخر سال گذشته بود که به یکباره بازار با افزایش نرخ شکر روبرو شد و قیمت این محصول در سطح سوپرمارکت‌ها و خورده‌فروشی‌هایسطح محلات به حدود کیلویی ۱۰ هزار تومان رسید.

پس از آن مسؤولان مربوطه از انجام اقداماتی برای تأمین نیاز بازار از طریق تولید داخل و واردات خبر دادند که از جمله آنها عرضه شکر با نرخ تنظیم بازاری ۳۵۰۰ تومانی بود.

در این شرایط جدیدترین بررسی‌های میدانی در روز جاری (یکشنبه) نشان می‌دهد که عرضه شکر در بازار افزایش یافته و قیمت‌ها نیز کاهش یافته است.

به عنوان مثال در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شکر در بسته‌بندی‌های ۹۰۰ گرمی به قیمت ۴,۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

همچنین اخیراً عرضه شکر تنظیم بازاری فله به نرخ هر کیلوگرم ۳,۵۰۰ تومان نیز در سطح برخی از سوپرمارکت‌ها وخورده‌فروشی‌های سطح محلات آغاز شده است.

البته بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که برخی از این سوپرمارکت‌ها به نرخ مصوب پایبند نبوده و به جای ۳۵۰۰ تومان، شکر تنظیم بازاری را به نرخ کیلویی ۳,۹۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

در این شرایط بررسی قفسه تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که با توجه به موجودی شکر در قفسه‌ها به نرخ‌های به طور میانگین ۴۰۰۰ تومانی، عطش بازار برای خرید شکر از میان رفته و تقاضای این محصول به روال عادی بازگشته است.

البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که همچنان برخی سوپرمارکت‌ها شکر در بسته‌بندی‌های ۹۰۰ گرمی را به قیمت ۹ تا ۱۰ هزار تومان هم عرضه می‌کنند که رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌های تهران این موضوع را غیرقانونی می‌داند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید