ریزش بزرگی در راه بازار خودرو است؟

کدخبر: ۲۸۷۲۷۶
برخی فعالان بازار خودرو از رشد تقاضا برای فروش خودروهای وارداتی خبر دادند.
ریزش بزرگی در راه بازار خودرو است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، بازار خودروهای وارداتی، در یک ساله اخیر تحت فشار افزایش نرخ ارز از یک سو و همچنین ممنوعیت واردات خودرو از سوی دیگر رشدی قابل توجه را تجربه کرد.

افزایش دو تا سه برابری قیمت خودرو در این بازار هر چند خرید و فروش را با رکود مواجه کرد اما مانع از ورود سرمایه های سرگردان به بازار نشد.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران در این خصوص به خبرانلاین گفت: خودرو به محلی برای سرمایه گذاری برای مردم تبدیل شده است و در بسیاری از موارد شاهدیم که افراد خودروهای خریداری شده را در پارکینگ ها نگهداری می کنند تا در موقع مقتضی به فروش برسانند.

فعالان بازار اما حالا از افزایش تقاضا برای فروش خبر می دهند چرا که ریزش قیمت ارز از یک سو و پیش‌بینی ادامه دار بودن این روند از سوی دیگر احتمال تعدیل قیمت‌ها را تقویت کرده است.

برخی از فعالان بازار ریزش 40 تا 50 درصدی قیمت‌ها را دور از دهن نمی دانند. پیش از این نیز مصوبه مجلس در خصوص آزادسازی. اردات خودروهای هیبریدی نیز بر ریزش قیمت‌ها تاثیرگذار بود.

یک فعال بازار خودرو در این خصوص گفت: خودروی سیصد میلیون تومانی به یک میلیارد تومان رسیده است اما روند ریزشی قیمت ها اغاز شده و پیش‌بینی می شود قیمت خودروهایی در همین رنج به حدود 500 تا 600 میلیون تومان برسد.

وی از کاهش قیمت 40 تا 50 میلیون تومانی خودروهایی با رنج قیمتی 400 میلیون تومان به بالا خبر داد و گفت: هر چند در چند روزه اخیر تقاضا برای فروش بالاست اما خریداران معتقدند قیمت ها پایین تر می آید و با همین هدف دست نگه داشته اند.

در بازار خودروهای وارداتی همه فروشنده شدند

از بازار خودروهای داخلی چه خبر؟

در عین حال بررسی میدانی بازار خرید و فروش خودروهای داخلی نشان می دهد به دلیل نبود عرضه مناسب قیمت ها در این بازار تغییرات چندانی را تجربه نکرده است.

با این حال محدوده ریزش قیمت خودروهای داخلی نیز در خودروهایی با رنج قیمتی 50 تا 70 میلیون در حدود دو میلیون تومان و برای خودروهایی با قیمت 70 تا 150 میلیون تومان در حدود 4 میلیون تومان بوده است.

خودروهایی گران تر از این رقم نیز با ریزش هایی بسیار بالاتر روبرو می شوند.

بر اساس این گزارش قیمت پراید 111 در حال حاضر از حدود 54 میلیون تومان امروز به 52 میلیون تومان رسیده است. سایپا 141 نیز 47 میلیون و سایپا 151 نیز 47 میلیون و 500 هزار تومان معامله می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید