هند پرجمعیت ترین کشور جهان می شود

کدخبر: ۲۹۰۴۹۷
اقتصاد نیوز: سازمان ملل پیش‌بینی کرد هند تا ۲۰۲۷ از چین جلو بزند و پرجمعیت ترین کشور جهان شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛، پیش بینی می شود هند طی یک دهه، چین را به عنوان پرجمعیت ترین کشور  جهان پشت سر بگذارد.

 چین و هند در حال حاضر روی هم 38 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند که هر کدام به ترتیب 1.43 میلیارد و 1.37 میلیارد نفر جمعیت دارند.

ولی در گزارش سازمان ملل در مورد دورنمای جمعیت جهان در 2019،  پیش‌بینی می‌شود هند تا 2027 از چین جلو بزند.

 انتظار می رود این تغییر نتیجه بیشتر شدن نرخ مرگ در چین نسبت به نرخ تولد باشد. پیش‌بینی می‌شود جمعیت چین 31.4 میلیون نفر بین سال‌های 2019 تا 2050 کاهش یابد.

 در این بین، جمعیت هند تا 1.5 میلیارد نفر افزایش می‌یابد.

 در گزارش سازمان ملل همچنین پیش‌بینی می‌شود جمعیت کل جهان تا 2050 به 9.7 میلیارد نفر و تا پایان قرن به 11 میلیارد نفر برسد.

طی 30 سال آینده ، انتظار می رود پس از هند و چین ،نیجریه با  733 میلیون نفر قرار داشته باشد و آمریکا با 434 میلیون نفر در رتبه چهارم قرار بگیرد. پاکستان هم با 404 میلیون نفر پنجمین کشور پرجمعیت جهان خواهد بود.

 احتمالاً جمعیت آفریقای جنوبی تا 2050 دو برابر می‌شود.

9 کشوری که بیشترین افزایش جمعیت را خواهند داشت عبارتند از: هند ، نیجریه ، پاکستان ، کنگو ، اتیوپی ، تانزانیا ، اندونزی ، مصرو آمریکا.

لیو ژنمین،  معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اقتصادی و اجتماعی گفت: « بسیاری از افزایش جمعیت های سریع در فقیرترین کشورهای جهان اتفاق می افتد جایی که رشد جمعیت چالش‌هایی در فقرزدایی ،رسیدن به کیفیت بیشتر زندگی ، مقابله با گرسنگی و سوء تغذیه ، تقویت پوشش و کیفیت بهداشت و سیستم‌های آموزشی ایجاد می کند».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید