پرداخت 30 درصد از بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت

کدخبر: ۲۹۲۴۷۵
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: در روزهای اخیر 30 درصد مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی وصول شده است.
پرداخت 30 درصد از بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، کیانوش جهانپور امروز پنج شنبه با اعلام این خبر افزود: فروش سهام عمده فرآیندی زمان‌بر است و حداقل یک فرآیند سه تا چهار ماهه را طی می‌کند اما با همکاری وزارت رفاه و با وجود مشکلات اقتصادی سازمان تامین اجتماعی، گام اول این حرکت انجام شد.

وی بیان کرد: عمده تمرکز وزیر بهداشت و مجموعه مدیران وزارت بهداشت در شش ماهه اخیر صرف وصول مطالبات معوقه از سازمان‌های بیمه گر به ویژه سازمان تامین اجتماعی و به دنبال آن پرداخت معوقات پزشکان، پرستاران و کارکنان شده است.

جهانپور ادامه داد: دوره جدید وزارت بهداشت در حالی آغاز شد که زمان برخی مطالبات از ۱۷ ماه گذشته و تنها مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از سازمان تامین اجتماعی به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود و متعاقب آن بدهی انباشته به پزشکان و پرستاران به عنوان یک معضل اساسی در مسیر ارائه خدمت وجود داشت.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: دغدغه اصلی وزیر بهداشت از روز نخست رفع نسبی این معضل بود و هست. در ماه‌های گذشته هر روز و هر ساعت و به عناوین مختلف این موضوع در دستور کار بوده و با دستور رئیس جمهوری، بخش‌های مرتبط در دولت نیز به این امر پرداختند و با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی کشور، دولت و سازمان‌های بیمه گر، از دستگاه‌های مختلف و راهکارهای متفاوت برای چاره اندیشی این موضوع کمک گرفته شد و با اصرار وزیر بهداشت موضوع پرداخت از مسیر اوراق منتفی و مقرر شد بخشی از سهام شستا در بورس عرضه شده و بخشی از مطالبات از آن محل وصول شود.

وی بیان کرد: با تلاش پیگیر و همکاری بین بخشی موجود، امیدواریم در هفته‌های آتی بخش دیگری از مطالبات معوقه دریافت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید