اختصاص مالیات به خرید و فروش خانه های لوکس

کدخبر: ۲۹۲۶۹۱
اقتصاد نیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که صرف دریافت مالیات عایدی بر سرمایه مسکن سرمایه‌ها را از این بخش فراری می‌دهد، گفت: از خانه‌های لوکس که عده‌ای چندین بار در سال آنها را برای حفظ ارزش پول، خرید و فروش می‌کنند مالیات دریافت خواهد شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ مازیار حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت راه و شهرسازی برنامه برای دریافت مالیات از عایدی سرمایه بخش مسکن دارد، اظهار کرد: نباید بگوییم مالیات بر عایدی بر مسکن باید بگوییم مالیات بر عایدی سرمایه.

وی ادامه داد: به این دلیل که فقط مسکن نیست در یک بخش بورس پذیر یا سفته پذیر مشمول اخذ مالیات می شود. بسیاری از موضوعات هستند؛ اگر ما به صورت تک مولفه‌ای فقط به سراغ مسکن برویم نتیجه‌ای به جز آشفته کردن بازار مسکن و خروج و فرار سرمایه‌ها نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: موضوعی که در دولت با محوریت وزارت اقتصاد دنبال می‌شود و بنده از نمایندگان مجلس نیز مطمئن هستم که چندین برابر دغدغه وزارت راه دارند این است اصلا و ابدا اگر این موضوع بخواهد فقط در رابطه مسکن باشد، هیچ تاثیری مثبتی ندارد تاثیر منفی هم روی مسکن خواهد گذاشت.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بحث مسکن لوکس یا مسکنی که به صورت سفته از آن استفاده می‌شود یا به عبارت بهتر عده‌ای هستند برای آنکه ارزش پولشان از دست نرود  در یک سری مسکن‌های خاص سرمایه‌گذاری می‌کنند. این مسکن‌ها هیچوقت به‌عنوان سکونتگاه در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

حسینی افزود: این مسکن‌ها چند بار در طول یکسال خرید و فروش می‌شود؛ اینجا وقتی کاسبی و تجارتی انجام می‌شود مالیات آن باید پرداخت شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد. این موضوع در کنار سایر عایدی‌ها دیده شود.

وی تاکید کرد: یک پکیج تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه را باید تعریف کنیم که باید بخش مسکن جزیی از آن باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید