مدیرعامل ایران خودرو: پژو ٣٠١ را خودکفا تولید می‌کنیم

کدخبر: ۲۹۴۰۹۲
اقتصاد نیوز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ٣٠١، از تولید ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو در فاز اول تولید آن بدون حضور شرکت پژو خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، هاشم یکه‌زارع صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از آنکه شرکت پژو ایران را ترک کرد، ایران‌خودرو داخلی‌سازی محصولاتی که قرار بود در قالب قرارداد مشترک پس از برجام تولید کند را، آغاز کرد و براین اساس مطابق قرارداد با این شرکت فرانسوی قرار بود خودروهای پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ تولید شود اما پس از ترک پژو به دلیل اینکه خودروی ۳۰۱ تیراژ بالایی دارد، در مرحله اول این خودرو بدون اتکا به پژو تولید شد.

وی افزود: هم‌اکنون ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی‌سازی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی‌سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت. این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و ظرف چهار سال میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه بدون اتکا به پژو خواهد رسید.

یکه‌زارع در پاسخ به این سوال که چرا مجدداً همکاری با پژو در دستور کار قرار گرفت و پس از ترک ایران از سوی این شرکت این خودرو همچنان به نام پژو به بازار عرضه می‌شود؟ اظهار کرد: به هر حال این محصولات متعلق به شرکت پژو است اما به دلیل ترک یکجانبه قرارداد، ما مسیر را ادامه داده و بدون اتکای به این مجموعه بر روی تولید آن متمرکز شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای این خط تولید در مجموع ۶۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید