مدیرعامل بورس کالا خبرداد

ورود قریب‌الوقوع طلای آب شده به بورس

کدخبر: ۲۹۴۱۶۹
اقتصادنیوز: مدیرعامل بورس کالای ایران ضمن اعلام اینکه بازار گواهی سپرده طلای آب شده به زودی در بورس راه‌اندازی می‌شود، گفت: اگر طلای آب شده در بستر بورس کالا معامله شود با توجه به عیارسنجی و استانداردسازی که صورت می‌گیرد ریسک‌های تقلب به حداقل می‌رسد.
ورود قریب‌الوقوع طلای آب شده به بورس

 

به گزارش اقتصادنیوزحامد سلطانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا بازار گواهی سپرده طلای آب شده در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود؟ گفت: در حال حاضر زیرساخت نرم‌افزاری آماده است. انبار و خزانه را در اختیار داریم و از نظر زیرساختی مشکلی با راه‌اندازی طلای آب شده وجود ندارد. مهم این است که مشارکت فعالان بازار جلب شود که این بازار را انتخاب کنند که در این زمینه مشغول کارهای فرهنگی و رایزنی‌های لازم هستیم.

وی با اشاره به بازارهای غیر رسمی طلای آب شده در ایران، گفت: این بازار یک بازاری پرچالش است، چراکه ریسک‌های بسیاری برای خریداران دارد. اگر طلای آب شده در بستر بورس کالا معامله شود با توجه به عیارسنجی و استانداردسازی که صورت می‌گیرد ریسک‌های تقلب به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل بورس کالا در پاسخ به اینکه آیا نگران نیستید که برای بازار گواهی سپرده طلای آب شده هم حاشیه‌هایی همچون بازار آتی سکه طلا ایجاد کنند و بگویند که این بازار به بازار خارج از بورس جهت می‌دهد؟ گفت: بازار گواهی سپرده بازار نقد محسوب می‌شود،. علاوه بر این بازارهای گواهی سپرده بعد از بازارهای خارج از بورس بازگشایی می‌شود و موضوع جهت‌دهی مطرح نیست.

سلطانی‌نژاد تاکید کرد: با انجام فرهنگ‌سازی‌های لازم، بازار گواهی سپرده طلای آب شده در بورس کالا راه‌اندازی خواهد شد.

 گواهی سپرده کالایی، اوراق بهاداری است که مؤید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالاست و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تأیید بورس صادر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید