رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در روسیه

کدخبر: ۲۹۵۰۹۹
اقتصاد نیوز: نرخ بیکاری روسیه با رسیدن به ۴.۴ درصد رکورد جدیدی زد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ با تداوم روند کاهش بیکاری در روسیه، شرایط بازار کار این کشور در بهترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد به گونه ای که نرخ بیکاری ماه ژوئن با کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به ماه قبل و ایستادن در سطح ۴.۴ درصدی، رکورد جدیدی را ثبت کرد. متوسط نرخ بیکاری روسیه در بازه زمانی ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۴۸ درصد بوده است.

بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده روسیه مربوط به فوریه ۱۹۹۹ با ۱۴.۱ درصد بوده است. تا پایان ماه ژوئن شمار افراد بی کار با ۶۸هزار نفر کاهش به ۳.۳۳۴ میلیون نفر رسیده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰۹هزار نفر از تعداد بیکاران روسی کاسته شده است.

به گفته مرکز آمار روسیه، طی این مدت ۷۴۶ هزار نفر بی‌کار به ثبت رسیده‌اند که حدودا ۳۰هزار نفر کمتر از ماه گذشته است. از طرف دیگر سطح حداقل دستمزدها در مقایسه با ژوئن۲۰۱۸ حدود ۲.۳ درصد افزایش یافته است و به ۴۹.۸۴ روبل در هر ساعت (حدود ۸۰ سنت) رسیده است.

هم چنین نرخ تورم نیز مانند نرخ بیکاری در روسیه روندی نزولی را طی کرده است به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،   نرخ تورم روسیه  در دوازده ماه منتهی به ژوئن به ۴.۷ درصد رسیده است که ۰.۱ درصد کمتر از رقم پیش بینی شده توسط کارشناسان و کمترین نرخ تورم به ثبت رسیده از دسامبر سال گذشته تاکنون است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید