قیمت پیچ و مهره دو برابر شد

کدخبر: ۲۹۶۶۸۶
اقتصاد نیوز: رییس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره گفت: بازار پیچ و مهره به واسطه رکود دیگر بازارهای مرتبط با کاهش ۴۰ درصدی مصرف روبه‌رو شده و این در حالی است که قیمت تمام شده کالا نسبت به سال ۱۳۹۶، ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از نورالدین مهری؛ اظهار کرد: بازار ایران همچون دیگر کشورها در تامین برخی از اقلام مصرفی نیاز به واردات و تامین کالا از دیگر کشورها دارد که صنعت پیچ و مهره نیز از این قاعده مستثنی نبوده و درصدی از نیاز بازار از طریق واردات و درصدی دیگر از طریق تولید داخل تامین می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره ادامه داد: در گذشته ۷۰ درصد نیاز بازار از طریق واردات تامین می‌شد که در حال حاضر این میزان به ۵۰ درصد کاهش یافته است که البته بازار همچنان در تامین نیاز به مواد اولیه و برخی اقلام مصرفی، به واردات نیازمند است و این صنعت در شرایط فعلی به حمایت دولت احتیاج دارد.

وی با بیان این‌که صنایعی همچون صنعت پیچ و مهره که در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، به حمایت و نگاه منطقی دولت محتاج است، خاطرنشان کرد: بازار پیچ و مهره در شرایط فعلی نیازمند فضای رقابتی در تولید و فروش است و این در حالی است که مصرف سالیانه بازار ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن بود که ۷۰ تا ۸۰ هزار تن آن از طریق واردات تامین می‌شد که در حال حاضر که این میزان به ۲۰ تا ۳۰ هزار رسیده است و در مجموع مصرف پیچ و مهره کشور نسبت به چند سال اخیر با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شده است.

وی گفت: افزایش قیمت دلار در یکسال اخیر موجب افزایش قیمت تمام شده کالا شده که نسبت به سال ۱۳۹۶ قیمت پیچ و مهره به طور میانگین ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره در پاسخ به این سوال که آیا پیچ و مهره تولیدی کشور به بازارهای دیگر صادر می‌شود، اظهار کرد: در شرایط فعلی با توجه به نیاز بازار داخلی، صادرات پیچ و مهره به صورت مستقیم صرفه اقتصادی ندارد و خروج پیچ و مهره از کشور در قالب مصرف این اقلام در دیگر کالاهای تولیدی و خدماتی است.

مهری در پایان بیان کرد: در شرایط فعلی کشور نیاز به افزایش حجم واردات دارد و اگر تولیدات کشور به صورت مستقیم صادر شود، بازار با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهد شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید