بریگزیت بدون توافق محتمل‌ترین سناریو از نظر فرانسه

کدخبر: ۲۹۹۶۲۴
اقتصاد نیوز: فرانسه اعلام کرد که محتمل‌ترین سناریو در زمینه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را «بریگزیت بدون توافق» می‌داند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، پاریس در آستانه دیدار امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که محتمل‌ترین سناریو برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را «بریگزیت بدون توافق» می‌داند.

پاریس ضمن تأکید بر پافشاری اتحادیه اروپا بر اصول خود از جمله پشتوانه مرزی ایرلند هرگونه مذاکره در این باره را منتفی دانست. دولت فرانسه با این حال بر اهمیت «گفت‌وگو» با لندن تأکید کرده است.

فرانسه، به عنوان یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی از پشتوانه مرزی ایرلند حمایت کرده است که بوریس جانسون هفته گذشته از اتحادیه اروپا خواسته بود ضمن پذیرش مذاکره مجدد بر سر توافق بریگزیت در موضع خود در مورد پشتوانه مرزی جمهوری ایرلند تجدیدنظر کند.

بوریس جانسون روز سه‌شنبه پشتوانه مرزی ایرلند را «غیردموکراتیک» ارزیابی کرده بود.

از تضمین باز ماندن مرز ایرلند پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به عنوان پشتوانه مرزی ایرلند یاد می شود. نخست‌وزیر جدید انگلیس خواستار حذف پشتوانه مرزی ایرلند از توافق کشورش با بروکسل در مورد بریگزیت شده است.

جانسون بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با توافق و یا بدون آن تأکید می کند.

نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه در دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین اعلام کرد که لندن نمی‌تواند توافق به دست آمده با اتحادیه اروپا بر سر خروج انگلیس از این اتحادیه را بپذیرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمان نخست وزیری ترزا می، نخست‌وزیر سابق انگلیس به توافقی با لندن دست یافتند که پشتوانه مرزی ایرلند یکی از مفاد اصلی آن است. این توافق با مخالفت پارلمان انگلیس روبرو شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید