مشکل کمبود لاستیک برطرف شد

کدخبر: ۲۹۹۸۹۱
اقتصاد نیوز: دبیر انجمن کامیون‌داران گفت: هم اکنون مشکل کمبود لاستیک از طریق تولید و واردات برطرف شده و توزیع لاستیک بر اساس پیمایش و کارکرد کامیون‌ها در حال انجام گرفتن است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،احمد کریمی دبیر انجمن کامیون‌داران با بیان اینکه خوشبختانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ارتباط با حل مشکل لاستیک کامیون‌داران اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، گفت:  هم اکنون مشکل کمبود لاستیک از طریق تولید و واردات برطرف شده و توزیع لاستیک بر اساس پیمایش و کارکرد کامیون‌ها در حال انجام گرفتن است.

دبیر انجمن کامیون‌داران با اشاره به اینکه در بازه‌ای از زمان با مشکل کمبود لاستیک سایز ۱۲:۲۴ روبرو بودیم، گفت: با همکاری وزارت صمت این کمبود تولید برطرف شد و هم اکنون تمام  لاستیک کامیون‌داران در تمام اندازه ها در کشور تولید و وارد می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برهه‌ای از زمان دلالان و واسطه‌گران اقدام به واردات لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته می‌کردند که این اقدام باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در بین کامیون‌داران شد،با پیگیری‌های سریع و به موقع دست واردکنندگان این لاستیک را از بازار کوتاه کردیم.

دبیر انجمن کامیون‌داران با اشاره به اینکه تولید کنندگان روغن موتور قصد افزایش قیمت آن را دارند، تصریح کرد: علی رغم اینکه قیمت روغن موتور ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته، ولی به دلیل کمبود این کالا، بازار سیاهی ایجاد شده است تا دلالان و واسطه گران قصد هدف افزایش قیمت این کالای مورد نیاز رانندگان را عملیاتی کنند.

دبیر انجمن کامیون‌داران با بیان اینکه خوشبختانه کیفیت روغن موتور‌های داخلی فعلا مطلوب است، گفت: با توجه به اینکه قیمت روغن موتور افزایش پیدا کرده است اما تولید آن‌ها به صرفه و اقتصادی است، امیدواریم عرضه کم این روغن موتور‌ها منجر به فعال شدن مجدد بازار سیاه روغن موتورهای بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته نشود و وزارت صمت و سازمان راهداری باید هر چه سریع‌تر به این مشکل ورود کنند.

کریمی با اشاره به اینکه قیمت کامیون در یکسال و نیم گذشته رشد چشمگیری داشته است، گفت: در گذشته قیمت کامیون ۴۷۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون قیمت آن به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و همین موضوع باعث افزایش قیمت قطعات یدکی و همچنین لاستیک  کامیون‌ها شده است و به همین دلیل کامیون‌داران ناگزیر هستند قیمت جابه‌جایی و حمل بار را افزایش دهند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید