قسط اول دستمزد ویلموتس پرداخت نشد

کدخبر: ۳۰۱۲۲۸
رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید، این فدراسیون قسط اول دستمزد سرمربی تیم ملی را پرداخت نکرده است.
قسط اول دستمزد ویلموتس پرداخت نشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مهدی تاج در حاشیه تمرین امروز(یکشنبه) تیم ملی فوتبال ساحلی اظهار کرد: ما از تیم ملی فوتبال ساحلی خواسته بودیم که جوان‌گرایی کند. در این امر هم موفق بودند. الان ترکیب تیم ملی نسبت به گذشته متفاوت است و جوان‌گرایی کرده است. یعنی الان تیم ملی فوتبال ساحلی ترکیبی از جوانان و باتجربه‌هاست. تیم ملی فوتبال ساحلی ما الان سوم جهان است و امیدوار هستیم بتواند از این عنوان دفاع کند.

وی افزود: قرعه‌ای که الان تیم ملی فوتبال ساحلی در آن قرار دارد، بسیار سخت است. چون اوکراین قهرمان اروپاست، سنگال قهرمان آفریقاست و پاراگوئه قهرمان آمریکای جنوبی است یعنی سه قهرمان با تیم ملی ما هم‌گروه شده‌اند. ان‌شاءالله باید تلاش کنند که بهترین نتیجه را بگیرند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره زمین محل تمرین تیم ملی فوتبال ساحلی ایران اظهار کرد: در تلاش هستیم کیفیت زمین را بهبود ببخشیم. بابت هر کامیون خاکی که برای زمین این‌جا می‌آورند حدود شش میلیون تومان پرداخت می‌کنیم. می‌خواهیم با این کارها شرایط زمین را بهبود ببخشیم.

تاج در ادامه درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال بزرگسالان و جلسه‌ای که میان مربیان لیگ و ویلموتس برگزار شد، اظهار کرد: تیم ملی بزرگسالان ما اوضاع خوبی دارد و امروز با حضور 13 بازیکن تمریناتش را آغاز کرد و فردا هم سایر نفرات به اردو ملحق می‌شوند. فردا من هم جلسه‌ای با آقای ویلموتس برگزار می‌کنم که درباره شرایط تیم صحبت کنیم. کار تیم ملی را با جلسه‌ای که با حضور مربیان لیگ برتری برگزار شد، آغاز کردیم که این کار بسیار خوبی است. قبلا به سختی می‌توانستیم چنین کاری را انجام بدهیم اما الان آقای ویلموتس حرف مربیان را شنید و ما هم صحبت‌های آقای ویلموتس را شنیدیم. من فکر می‌کنم جلسه خوبی برگزار شد و آنهایی که نیامدند ضرر کردند و کسانی که آمدند سود کردند. البته برخی از تیم‌ها کمک‌مربیان خود را به این جلسه فرستاده بودند چون دلایل‌شان برای نیامدن سرمربی توجیه‌پذیر بود.

او در پاسخ به این سئوال که آیا قسط اول دستمزد ویلموتس پرداخت شده است یا خیر؟ گفت: آقای ویلموتس قراردادی با ما دارد و ما هم گاهی از نجابت ایشان خجالت می‌کشیم. اگر کسان دیگری بودند تا پول نمی‌گرفتند شاید کار نمی‌کردند اما ویلموتس می‌گوید من می‌دانم شما مشکلات دارید و تلاش می‌کنید. ما راه‌های مختلفی را برای پرداخت قسط اول به او معرفی کردیم و او هم راه‌هایی را به ما گفته است اما قبل از این تحریم‌های جدید، فیفا قبول می‌کرد طلب ما را به شخص ثالث پرداخت کند. یعنی قراردادی را به فیفا می‌بردیم و فیفا می‌پذیرفت بخشی از طلب ما را به شخص طرف قرارداد بپردازد. مثلا از این راه چندین‌بار به کی‌روش پول دادیم. هر چند در زمان کی‌روش هم در پرداخت پول تاخیر داشتیم. یا مثل موضوع باشگاه استقلال عمل می‌کردیم. یعنی اگر فیفا مطمئن می‌شد که ما به خاطر رای دادگاه CAS بدهکار هستیم این طلب را از محل مطالبات فدراسیون در آنجا پرداخت می‌کرد اما الان با مشکلات جدید، فیفا برای ما نوشته است که هیچ بانکی حاضر نیست به نام ایران پولی را جابه‌جا کند. به‌خاطر این شرایط ما هیچ پولی را از فیفا تحت هیچ عنوانی نمی‌توانیم خارج کنیم. برای ساخت خوابگاه تیم‌های ملی بانوان 100 هزار دلار به شکل عجیبی توانستیم از فیفا بگیریم تا این پروژه را تمام کنیم. فیفا باید دو میلیون دلار هم برای زمین این مجموعه که ما در حال طراحی آن هستیم بپردازد که البته به خاطر مشکلات نمی‌توانیم این پول‌ها را از فیفا بگیریم.

تاج تصریح کرد: ما می‌خواهیم ساختمان جدیدی برای فدراسیون فوتبال بسازیم چون ساختمانی که الان فدراسیون فوتبال در آن واقع است باعث اذیت همسایه‌ها شده است و من مجبورم روزی دو یا سه‌بار از پنجره بیرون را نگاه کنم و از همسایه‌ها عذرخواهی کنم. من به خاطر این مشکلات هر روز با همسایه‌ها جلسه دارم به‌طوری‌که الان می‌توانم بگویم 18 تیم ملی داریم که یکی از این تیم‌ها تیم همسایه‌ها است (با شوخی). ساختمان سازمان لیگ هم همین وضعیت را دارد. به همین خاطر می‌خواهیم در زمینی که در اختیار داریم ساختمان‌هایی احداث کنیم. این‌که چقدر از این ساختمان‌ها را من بسازم یا دیگری بسازد اهمیتی ندارد. آن چیزی که مهم است این است که این ساختمان‌ها و این مجموعه برای جمهوری اسلامی ایران می‌ماند و برای ایران عزت است.

وی تاکید کرد: قسط اول قرارداد آقای ویلموتس پرداخت نشده است. حدود 20 روز دیگر هم موعد قسط دوم او است اما من امیدوارم طی هفته آینده این مشکلات را برطرف کنم اما در این مورد به هیچ عنوان بحث قهر از سوی آقای ویلموتس مطرح نیست. ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران قراردادی را امضاء کرده‌ایم. من از این‌که می‌گفتم دولت به ما کمک کند منظورم این نیست که دولت به ما پول بدهد. ما گفته‌ایم که فوتبال را خودمان اداره می‌کنیم اما دولت می‌داند ما تحریم هستیم و با تلاش‌هایی که انجام دادیم نتوانستیم مطالبات‌مان را از فیفا بگیریم. به آقای وزیر گفتم به اندازه همین پولی که نیاز داریم به ما پرداخت کنید و ما هم حواله‌ای بدهیم که آنها بعدا از فیفا بگیرند. ما دقیقا اندازه مبلغی که از AFC و از فیفا طلبکار هستیم از دولت درخواست کرده‌ایم که به ما پول بدهد. اگر این مقدار را بدهند مشکلات‌مان حل می‌شود. بانک مرکزی هم نامه خوبی به ما داده که ممکن است مشکلاتمان برطرف شود تا بتوانیم پول بگیریم. آقای اینفانتینیو هم به ما قول‌هایی داده است تا پولی که در فیفا داریم را بگیریم. بد نیست بدانید می‌توانستیم بخشی از مطالباتمان را از سفارت‌ ایران در مالزی بگیریم که این پول خیلی از مشکلات ما را حل می‌کرد اما سفارتمان در مالزی را هم تحریم کردند و حسابش را به خاطر فوتبال مسدود کردند. خانم افخم حسابی داشتند که بخشی از پولهای‌مان به حسابشان می رفت و ما می‌توانستیم آن پول را برداشت کنیم اما الان آن را هم مسدود کردند. با این حال من امیدوارم که مشکلات‌مان ظرف چند روز آینده حل شود.

تاج درباره کیفیت توپ‌های لیگ برتر فوتبال ایران، گفت: در جلسه دیروز، مربیان لیگ به خاطر زمین کمپ تیم‌های ملی از ما تشکر کردند اما آنها از کیفیت توپ‌ها هم گله‌مند بودند و می‌گفتند چرا موضوع را پیگیری نمی‌کنید؟ من از سازمان لیگ خواستم سریعا موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند. ما زمانی را به سازمان لیگ اعلام کردیم که در این زمان برنامه یک‌ساله خود را ارائه بدهد. من فکر می‌کنم توپ‌ها در نهایت تعویض شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه درباره جلسه‌ای که با شیخ سلمان درباره مشکلات ایران و عربستان قرار است برگزار کند هم، گفت: آقای شیخ سلمان به دنبال این است که این موضوع را انجام بدهد. خود من هم در هیات رئیسه AFC هستم و به عنوان نایب رئیس در آنجا یکی از تلاش‌هایم این است که این مشکل را حل کنم. از دوره‌ای که نایب‌رئیس شدم توانستیم به عنوان نماینده ایران پست‌های کلیدی خوبی در کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست آوریم یعنی در استیناف که قدرتمندترین جای AFC است رئیسش یک ایرانی است. در این زمینه‌ها ارتباطات خوبی داریم و من امیدوارم آقای شیخ سلمان بتواند این مسئله را (مشکل ایران و عربستان در بازی‌های خانگی) را حل کند. البته پرونده ما در کمیته امنیت کنفدراسیون فوتبال آسیا است. یعنی در کمیته انضباطی و استیناف نیست. اگر موضوع ما سیاسی بود به مانند قطر خیلی سریع مشکلات حل می‌شد اما چون برای ما ماجرای سفارت پیش آمد و بحث امنیتی شد، کمی حل کردن آن فقط از طریق تعامل و تفاهم، ممکن است. یعنی این موضوع باید در کمیته امنیت بررسی شود و ما در آنجا بنویسیم که مشکلی با یکدیگر نداریم اما تاریخی برای این جلسه تعیین نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید