هند از آمریکا خواست تحریم ناخدای نفتکش ایرانی آدریان دریا را لغو کند

کدخبر: ۳۰۱۲۸۸
اقتصاد نیوز: هند از آمریکا خواست ناخدای نفتکش ایرانی آدریان دریا را از لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا خارج کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ هند از آمریکا می خواهد اخیلش کومار، ناخدای نفتکش ایرانی آدریان دریا را از لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا خارج کند. این نفتکش متهم به صادرات نفت به سوریه است.

 دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا روز جمعه این کشتی و ناخدای آن را در لیست سیاه خود قرار داد و تحریم کرد. نفتکش آدریان دریا یک میلیون بشکه نفت ایران را حمل می کند. درخواست هند بر این مبنا استوار است که کومار ناخدای این کشتی است و هیچ نقشی در تصمیم تهران برای صادرات نفت ندارد. در واقع، هند مخالف استفاده از تحریم به عنوان یک ابزار در سیاست بین‌الملل است.

 آدریان دریا که قبلاً با نام گریس 1 شناخته می شد در ماه جولای توسط نیروی دریایی انگلیس توقیف و به اتهام حمل نفت به سوریه شش هفته در جبل الطارق نگه داشته شد.  پس از این که ایران اطمینان داد این نفتکش عازم هیچ کدام از کشورهای تحت تحریم اتحادیه اروپا نیست، جبل الطارق علی رغم اعتراض آمریکا آن را آزاد کرد.

 در بین خدمه این نفتکش، هندی ها هم وجود داشتند. برخی از اعضای نفتکشی که بعد توسط ایران توقیف شد هم هندی بودند.

 وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد:«نفتکش آدریان دریا به اتهام حمایت از تروریسم جزو دارایی‌های مسدود شده اعلام می‌شود و ناخدای این کشتی هم تحریم می شود.».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید