تداوم اعتراض کارگران هپکو در روز 3شنبه

کدخبر: ۳۰۳۵۸۱
کارگران شرکت هپکو امروز نیزاعتراض به محقق نشدن وعده مسوولان در مقابل این شرکت دست به تجمع زده و با درخواست نیروهای انتظامی به اعتراض خود پایان دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، کارگران شرکت هپکو در ادامه اعتراضات صنفی خود امروز در مقابل این شرکت دست به تجمع زده و با درخواست نیروهای انتظامی به اعتراض خود پایان دادند.

کارگران شرکت هپکو روز گذشته نیز در اعتراض به عدم رسیدگی مسوولان به خواسته های به حقشان که تغییر سهامدار عمده و پرداخت حقوق و معوقات بود، در مسیر راه آهن شمال جنوب تجمع و خواستار تعیین سهامدار جدید برای هپکو شدند که اعتراض آنان تا اوایل شب با دخالت نیروهای انتظامی پایان یافت.

تجمعات اعتراضی روز گذشته منجر به درگیری بین برخی از کارگران و پلیس و در نهایت دستگیری تعدادی از کارگران شد.

شنیده ها حاکی از آن است که کارگران شیفت عصر شرکت آذرآب که آنها نیز تا چند روز گذشته با مشکلات حقوق معوقه و نا مشخص بودن وضعیت کارخانه دست و پنجه تا نرم می کردند،(قرار است به زودی به شرکت مپنا واگذار شود) عصر امروز با حضور در شرکت هپکو با کارگران این مجموعه همدلی کردند.

دیدار این کارگران ساعتی به طول انجامید و طی کارگران آذرآب حمایت خود را از اعتراض های صنفی کارگران هپکو اعلام کردند.

از سال گذشته تاکنون بارها کارگران شرکت هپکو در اعتراض به تغییر سهامدار فعلی دست به اعتراض زدند که تصمیمات اتخاذ شده مسوولان برای پایان دادن به اعتراضات چیزی جز پرداخت تسهیلات به منظور حقوق کارگران و تغییر مدیرعامل نبوده است.

اوایل شهریور ماه جاری بود که وزیر صنعت برای حل مشکلات این شرکت که در سال های نه چندان دور ظرفیت اشتغال 3 هزار نفری داشته و هم اکنون نیروی کار آن کمتر از هزار نفر است، به استان مرکزی سفر کرد و به کارگران قول داد مشکل شرکت هپکو را بر طرف کند.

هفتم شهریور ماه رحمانی وزیر صنعت در حاشیه سفر به استان مرکزی وعده داد: هفته آینده جلسه‌ای برای تعیین تکلیف نهایی سه صنعت هپکو در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود و پس از آن در دوازدهم شهریور ماه اعلام کرد که سازمان خصوصی‌سازی ظرف یک هفته تعیین تکلیف وضعیت سهامداری و مدیریت این کارخانه را به انجام برساند تا در مورد واگذاری مجدد آن اقداماتی صورت بگیرد، وعده ای که محقق نشدن آن منجر به اعتراضات کارگری در روز گذشته شد.

شانزدهم شهریور ماه براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی با موافقت سهامدار عمده هپکو، ابوالفضل روغنی گلپایگانی به عنوان مدیرعامل جدید هپکو معرفی شد، رویدادی که نه تنها کارگران را خوشحال نکرد، بلکه آنان را آبستن اعتراضات دیگری کرد که طی چند روز گذشته این اعتراض ها به بستن مسیر راه آهن و درگیری با پلیس منجر شد، .

خواسته کارگران تغییر سهامدار عمده شرکت و واگذاری آن به فرد اهلیت داری است که بتواند فارغ از نگاه های تجاری رونق را به هپکو بازگردانند، کارگران در اعتراض خود بنری را به هفت زبان زنده دنیا نوشتند و اعلام کردند خواسته ما تغییر سهامدار است، چرا گوش شنوایی برای شنیدین سخنان کارگران نیست و حرف ما را نمی فهمید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید