شرکت آرامکوی عربستان به بزرگترین پالایشگاه ژاپنی نفت سنگین می دهد

کدخبر: ۳۰۴۲۲۷
اقتصاد نیوز: شرکت آرامکوی عربستان سعودی به بزرگترین پالایشگاه ژاپنی در مورد تغییر احتمالی محموله نفتی این کشور از نفت سبک به نفت سنگین خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ شرکت آرامکوی عربستان سعودی به پالایشگاه JXTG نیپون اویل ژاپن در مورد تغییر احتمالی محموله نفتی این کشور خبر داد. این اقدام آرامکو نگرانی در مورد توانایی عربستان برای تامین نفت خام را یک هفته پس از حمله  به تاسیسات نفتی این کشور افزایش داد.

آرامکو هیچ دلیل مشخصی برای تغییر درجه نفتی که به بزرگترین پالایشگاه ژاپن می‌رود از نفت سبک به نفت سنگین و متوسط  ارائه نداده است. این تغییر از اول اکتبر صورت می گیرد.

مقامات پالایشگاه JXTG  احتمال می دهند که آرامکو وقت بیشتری برای تامین تاسیسات سولفورزدایی خود لازم دارد. این تاسیسات برای تولید نفت خام سبک که از آن برای تولید بنزین و نفت گاز سبک استفاده می شود، لازم است.

طبق  اطلاعات شرکتهای ریفینیتیو و کپلر، حداقل 3 سوپر نفت کش که این هفته از عربستان نفت خام برای چین و هند بارگیری کردند، درجات نفت خام خود را از سبک به نفت سنگین تغییر دادند. از خریداران بیشتری در آسیا درخواست شده تا تحویل محموله هایشان در سپتامبر و اکتبر به تعویق بیفتد و درجه نفت آنها هم تغییر کند.

 حمله های چهاردهم سپتامبر به تاسیسات نفتی بقیق و خریص عربستان باعث آتش سوزی و خسارات قابل توجهی شد که تولید نفت خام این کشور را نصف کرد. تولید نفت بزرگترین صادر کننده نفت دنیا 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

 امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان طی پیامی به کارکنان خود گفت:«آرامکو از این حملات قوی تر از گذشته بیرون خواهد آمد».

 گروه حوثی های یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفته اند ولی مقامات آمریکا می گویند این حمله ها از جنوب غرب ایران صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید