کدام آپارتمان‌ها در صف اول تخلیه حباب اجاره قرار گرفتند+جدول قیمت

کدخبر: ۳۰۴۵۴۹
اقتصادنیوز: در حالی که تا یکی، دو هفته گذشته تعداد آپارتمان‌هایی که با وجود عدم برخورداری از امکانات کامل، به قیمت‌های بالاتر از ارزش اجاری ملک در بازار عرضه شده بودند، قابل توجه بود؛ اما در اولین روز مهر ماه حباب قیمت پیشنهادی تعدادی از این املاک ترکید و قیمت‌ها به سطح مورد انتظار مستاجران نزدیک شد.
کدام آپارتمان‌ها در صف اول تخلیه حباب اجاره قرار گرفتند+جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز با شروع فصل پاییز عملا بهترین زمان نقل و انتقالات ملکی یعنی تابستان که با تعطیلات سال تحصیلی همزمان است، به پایان رسید و تغییر در مختصات بازار اجاره‌بها آغاز شد. به شکل سنتی هر سال بهترین آپارتمان‌های اجاری در فصل تابستان عرضه می‌شود و البته این عرضه با بالاترین قیمت ممکن که عموما معادل یک‌پنجم قیمت خرید ملک است، صورت می‌گیرد. به‌عنوان مثال یک واحد آپارتمان ۵۰ مترمربعی که مترمربعی ۱۰ میلیون تومان در بازار مسکن قابل معامله است، در بازار اجاره حداکثر می‌تواند معادل یک‌پنجم این رقم،‌ یعنی ۱۰۰ میلیون تومان رهن کامل به مستاجر واگذار شود که البته بخشی از این رقم در صورت تمایل موجر می‌تواند با فرمول ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه به جای هر یک میلیون تومان ودیعه، به اجاره‌بها تبدیل شود.

عرف اجاره پیشنهادی املاک به ویژه آپارتمان‌های دارای امکانات کامل اعم از پارکینگ، آسانسور، انباری و بالکن در فصل تابستان معادل یک‌پنجم تا یک‌ششم ارزش خرید ملک است. اما این رقم در مورد املاک فاقد امکانات پایین‌تر است. با این حال مالکان این گروه از آپارتمان‌ها بعضا تلاش می‌کنند همزمان با ایام اوج جست‌وجوی مستاجران در بازار، این املاک را نیز به بهایی معادل سقف اجاره آپارتمان‌های هم‌متراژ اما با امکانات ضروری، اجاره دهند. این تلاش اما اغلب بی‌نتیجه است و با شروع پاییز حباب قیمتی املاک بدون امکانات با خروج یکباره تعداد زیادی از مستاجران از بازار اجاره می‌ترکد و قیمت‌ها معقول‌تر می‌شود. به این ترتیب املاک بدون امکانات اکنون پیشتاز تخلیه حباب قیمتی در بازار اجاره‌بها شده‌اند و این موضوع در فایل‌های عرضه شده نزد بنگاه‌ها در اولین روز پاییز قابل رصد است.

07-04

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید