قیمت‌های جدید در بازار مسکن تهران+جدول قیمت

کدخبر: ۳۰۵۳۸۰
اقتصادنیوز: درحالی‌که آمارهای رسمی از کاهش قیمت اسمی مسکن در مناطق مختلف پایتخت خبر می‌دهند اما بررسی‌های میدانی از وضعیت قیمت پیشنهادی املاک در حوزه واحدهای نوساز نشان دهنده عدم همراهی سمت عرضه با وضعیت جدید بازار مسکن است.
قیمت‌های جدید در بازار مسکن تهران+جدول قیمت
به گزارش اقتصادنیوز بررسی آمار رسمی طی سه ماه گذشته نشان می‌دهد: روند رشد قیمت مسکن از ابتدای تابستان متوقف و در نیمه تابستان با تغییر مسیر، در جهت کاهش قیمت قرار گرفت. به‌طوری‌که در دو ماه گذشته به ترتیب تورم ماهانه قیمت مسکن معادل ۳ درصد و ۶/ ۱ درصد کاهش پیدا می‌کرد. به این ترتیب متوسط قیمت مسکن در شهر تهران از کانال ۱۳میلیون تومان در هر مترمربع به کانال ۱۲میلیون تومان وارد شد. با این حال بررسی‌های میدانی از وضعیت املاک عرضه شده به بازار نشان می‌دهند برخی از سازندگان و فروشندگان مسکن بی‌توجه به تغییر وضعیت بازار، همچنان بر قیمت‌های پیشنهادی اولیه خود اصرار می‌کنند. همین موضوع سبب شده تا همچنان بخش زیادی از فایل‌های نوساز بدون مشتری در فایل بنگاه‌های املاک باقی بمانند.

مشاوران املاک در مناطق مختلف پایتخت با تاکید بر آنکه وضعیت بازار خرید و فروش ملک در تهران طی دو ماه گذشته تغییر کرده است، عنوان می‌کنند: تاریخ انقضای قیمت‌های پیشنهادی املاک مربوط به دوره زمانی نیمه‌اول امسال گذشته است. اما برخی از فروشندگان بدون توجه به این وضعیت جدید، به کاهش قیمت‌های پیشنهادی خود اقدام نکرده‌اند. به همین دلیل قیمت‌های پیشنهادی خود را بالاتر از سایر آپارتمان‌های مشابه اعلام می‌کنند. مشاوران املاک به فروشندگان این فایل‌ها پیشنهاد می‌کنند برای عرضه واحدهای مسکونی خود به بازار، باید متناسب با شرایط جدید بازار که کاهش قیمت‌های پیشنهادی فصل تابستان است، اقدام کنند. چراکه معدود متقاضیان مصرفی موجود در بازار، با توجه به آغاز کاهش قیمت‌ها، سعی می‌کنند واحدی را انتخاب کنند که قیمت پیشنهادی آن مناسب و متناسب با قیمت پیشنهادی سایر آپارتمان‌ها در منطقه اعلام شده است.

07-02

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید