اعلام جزئیات واردات ۳۰۰ قلم کالای گروه ۴ به کشور

کدخبر: ۳۰۹۴۸۸
اقتصادنیوز: معاون امور گمرکی گمرک ایران از تعیین و اعلام فهرست کالاهای همراه مسافر و واردات ۳۰۰ قلم کالای گروه ۴ به مناطق آزاد و سرزمین اصلی برای سال جاری خبر داد.
اعلام جزئیات واردات ۳۰۰ قلم کالای گروه ۴ به کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا،  هیات وزیران در جلسه ۱۶ فروردین ۹۷ پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی، به منظور تعیین سهمیه ورود کالای همراه مسافر از مناطق آزاد تجاری- صنعتی به سرزمین اصلی برای هر سال مصوب کرد که کارگروهی با مسئولیت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تشکیل شود. در این کارگروه نمایندگانی از وزاتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی حضور دارند.

در همین خصوص، مهرداد جمال ارونقی گفت:: کارگروه تعیین سهمیه و فهرست کالاهای همراه مسافر طی نشستی در تاریخ هشتم مهر ۹۸ سهمیه تخصیصی و فهرست اقلام مسافر برای سال جاری را تعیین و اعلام کرد. 

وی تصریح کرد: سهمیه کل کالای همراه مسافر و خرده‌فروشی و همچنین میزان سهمیه مجاز ورود پوشاک (البسه، کیف و کفش) به هر منطقه، مربوط به سال ۱۳۹۸ به همراه فهرست ۸۴۹ ردیف تعرفه کالاهای مجاز به ورود یا خروج از محدوده مناطق آزاد تحت عنوان کالای همراه مسافر و خرده فروشی به همه گمرکات ابلاغ شده است. 

ارونقی با بیان اینکه از فهرست ۸۴۹ ردیف تعرفه کالاهای اشاره شده، حدود ۳۰۰ قلم کالا در گروه ۴ کالایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ثبت سفارش برای همه این اقلام از جمله کالاهای گروه چهارم اشاره شده با تایید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه صادر می‌شود.

وی افزود: ممکن است کالاهای اشاره شده در پایان مسیر حمل خود از خارج از کشور به بنادر و یا مناطق ویژه یا آزاد برسند. معاون فنی گمرک ایران توضیح داد: با توجه به موضوع اشاره شده دستور ترانزیت خارجی این کالاها از مبدا بنادر، مناطق ویژه و اماکن گمرکی به مقصد مناطق آزاد مندرج در ثبت سفارش مربوط صادر شده و مشکلی در خصوص ترانزیت این اقلام به مقصد نهایی اعلام شده وجود ندارد.

ارونقی خاطر نشان کرد: موضوع ترانزیت خارجی اقلام در کارگروه هماهنگی‌های تجاری با حضور نمایندگان گمرک ایران، بانک مرکزی و وزارت صنعت نیز مطرح و مورد موافقت قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید