بازار خودرو به سمت افزایش مجدد قیمت ها می رود یا ادامه رکود؟

کدخبر: ۳۰۹۷۲۵
اقتصاد نیوز: قیمت خودرو این روزها روند افزایشی داشته و تعطیلات اخیر نیز عامل تشدید کننده رکود در بازار بوده است. قیمت خودرو در روزهای اخیر افزایش محسوسی داشته و برخی از خودروها تا 10 میلیون تومان افزایش قیمت را نسبت به یک ماه گذشته تجربه کرده اند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خودروبانک، سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره دلایل افزایش قیمت ها در بازار اظهار داشت: افزایش قیمت 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان در بازار مقطعی و طبیعی است و گاهی کاهش قیمت ها نیز در همین نرخ ها می باشد. شهروندان قیمت ها را از طریق سایت ها دنبال نکنند، زیرا سایت ها آگهی دهنده هستند و با مراجعه به بازار از قیمت های اصلی با خبر شوید.

وی ادامه داد: به سرمایه گذارانی که به قصد سرمایه گذاری می خواهند وارد بازار خودرو شوند توصیه می کنم که با توجه به وضعیت پیش رو و ریزش قیمت ها از انجام این کار صرف نظر کنند. قیمت خودرو زمانی افزایش خواهد یافت که یا نرخ ارز نوسان داشته باشد و یا عرضه خودرو کاهش یابد، پس زمانی که در بازار ارز نوسانی نیست و عرضه مناسب است در بازار خودرو نیز نوسان قیمتی نخواهد بود. از میان خودروها پراید و پژو 206 تیپ 5 به دلیل کاهش عرضه افزایش قیمت داشته اند و قیمت پژو 206 تیپ 5 افزایش 7 تا 8 میلیونی داشته است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان در ادامه بیان داشت: بازار در رکود به سر می برد و تعداد مشتریان به شدت کاهش یافته و اکثر معاملات مربوط به خودروهای زیر 400 میلیون تومان است.

وی درباره ادامه افزایش قیمت ها در بازار گفت: تمامی افزایش قیمت ها مقطعی است و کسانی که اقدام به خرید هیجانی کرده اند در حال حاضر با ضررهای 40 تا 50 میلیونی روبه رو شده اند، زمانی پژو 206 تا 135 میلیون تومان هم بالا رفت و الان در حدود 88 تا 89 میلیون تومان است، پس خریدارن باید اگاه باشند که زمان سرمایه گذاری نیست و ممکن است ضرر کنند.

موتمنی در پایان درباره وضعیت قیمتی خودروهای مونتاژی و وارداتی گفت: خودروهای مونتاژی مانند سراتو و جک زیر نرخ شرکت فروخته می شود و با توجه به اینکه دو سالی است خودرو وارد کشور نشده، نرخ این خودروها نیز با کاهش مواجه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید