پرداخت 13 هزار میلیارد تومان به گندم‌کاران در نیمه نخست سال

کدخبر: ۳۱۰۸۸۲
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال در قالب طرح خرید تضمینی گندم 13 هزار میلیارد تومان به گندم‌کاران پرداخت شده است، گفت: نرخ تورم نیز شش واحد درصد کاهش یافته است.
پرداخت 13 هزار میلیارد تومان به گندم‌کاران در نیمه نخست سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت ظهر پنحشنبه در نشست با مدیران و جمعی از اساتید دانشگاه‌های گیلان با اشاره به سالروز آغاز تحریم‌ها علیه ایران است، افزود: یک سال از آغاز شدیدترین تحریم‌ها گذشته و این تحریم در تاریخ معاصر علیه هیچ کشوری اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران تحمیل شده است، گفت: امروز بدعهدی دشمن سبب شده که یک تصمیم ملی درست اتخاذ شود.

نوبخت با اشاره به اینکه ما در مذاکرات به دنبال سیاست برد- برد بودیم و با بیان اینکه بدعهدی آمریکا سبب شد تا نتیجه لازم از این مذاکرات بدست نیاید، اظهار کرد: برجام تلاشی در جهت تحقق توسعه کشور بود که ما این راه را طی کردیم اما نتیجه‌ای در پی نداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در حوزه مدیریت منابع مالی نیازهایی تعریف شده و نسبت به سال گذشته شاهد رشد هستیم، تصریح کرد: امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان که هنوز اجرایی نشده و همچنین پاداش پایان کار به ترتیب بیش از 5 و 8 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور به اقدامات انجام شده در حوزه عمران و آبادانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تنها در همین استان گیلان شاهد بهره‌برداری و تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساختی موثر طی یکسال گذشته بودیم البته می دانیم با توجه به شرایط اقتصادی این اقدامات در برابر این حجم از مشکلات، اندک بوده اما این نشان دهنده رویکرد و تلاش دولت برای حل مشکلات است.

خروج اقتصاد ایران از رکود در آینده نزدیک

وی همچنین به بازار ارز و شوک حاصل از افزایش نرخ آن و تاثیر بر همه مسائل اقتصادی کشور نیز اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات و برنامه ریزی درست امروز این موضوع کنترل شده است.

نوبخت با اشاره به روند کاهشی نرخ تورم نقطه به نقطه کشور، اظهار کرد: با وجود اینکه نرخ تورم هنوز بالاست اما روند کاهشی در پیش گرفته و بر اساس آمارها نرخ تورم ماه گذشته نسبت به ماه قبل تر آن 6 واحد درصد کاهش یافته که این آمار طی سه ماه گذشته تکرار شده است.

وی همچنین به رشد اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و گفت: به رغم منفی بودن رشد اقتصادی شاهد روند صعودی آن هستیم و بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول نیز در آینده نزدیک اقتصاد ایران از رکود خارج خواهد شد که این محصول برنامه، طراحی، پیگیری و امید به آینده است.

نوبخت با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته 36 هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به کشور وارد شده است، بیان کرد: بیش از 16 هزار میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی آن نیز پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه در زمینه خرید تضمینی گندم نیز حرکت بزرگی انجام شده است، افزود: با وجود همه مشکلات 13 هزار میلیارد تومان در شش ماهه نخست امسال پول نقد بین گندم‌کاران توزیع شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هر زمان که احساس کنیم منافع ملی به شکل دیگری تامین می‌شود آن روش را دنبال خواهیم کرد، گفت: امروز تحمل این سختی‌ها برای منافع ملی ما لازم و ضروری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید