شاخص بورس 4500 واحد ریزش کرد

کدخبر: ۳۱۲۳۵۷
اقتصادنیوز: امروز با افزایش عرضه نسبت به تقاضا در بیشتر گروه‌های بورسی شاهد افت قیمت بودیم و در نتیجه شاخص کل ۴۵۴۴ واحد کاهش یافت.

به‌گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۵۴۲ واحد افت کرد و به رقم ۳۰۲ هزار و ۳۴۳ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۷۸۰ واحد کاهش رقم ۸۵ هزار و ۴۳۷ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور پس از ۶۷۶۹ واحد کاهش رقم ۳۵۰ هزار و ۲۵۶ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۲۷۸۵ و ۱۱ هزار و ۵۶۴ واحد افت کردند. پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، گروه مپنا و بانک ملت هر کدام به ترتیب ۱۷۴، ۱۶۳، ۱۶۰ و ۱۳۹ واحد تاثیر کاهشی در شاخص‌های بازار داشتند.

توسعه معادن و فلزات، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و ملی صنایع مس ایران هر کدام به ترتیب ۱۱۱، ۱۰۱ و ۷۹ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند. امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات ۵۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۸۶ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت؛ به طوریکه این گروه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. اکثر سهم‌ها در گروه خودرو و ساخت قطعات بیش از چهار درصد در قیمت پایانی کاهش را تجربه کردند.

بانکی‌ها پس از گروه خودرو با ارزش معاملات حدود ۹۸ میلیارد تومان در رتبه دوم از نظر ارزش معاملات قرار گرفتند و حجم معاملات این گروه به بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. بانکی‌ها نیز هم جهت با اکثر گروه‌های بازار با کاهش قیمت روبرو بودند. در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۳۹ و تعداد نمادهای منفی به ۳۰۸ رسید. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۴۶ و تعداد نمادهای منفی به ۱۴۴ رسید.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۳۱۱ میلیارد تومان و حجم معاملات به عدد ۳.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. همچنین تعداد معاملات این بازار رقم ۲۳۸ هزار و ۱۳۳ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با ۸۳ واحد کاهش رقم ۳۸۵۱ را تجربه کرد و ارزش معاملات تا رقم ۶۶۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بالا رفت همچنین حجم معاملات فرابورس ایران تا رقم ۹۲۳ میلیون سهم و اوراق مالی افزایش یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید