محاسبه نرخ ارز در بودجه 99 تغییر نمی‌کند

کدخبر: ۳۱۴۶۷۷
اقتصادنیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به اینکه در بودجه ۹۹ بیشتر ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص می‌یابد، نرخ ارز تغییر خاصی نمی‌کند.
محاسبه نرخ ارز در بودجه 99 تغییر نمی‌کند

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فرهاد دژپسند» روز سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز حسابدار در جمع خبرنگاران درباره محاسبه نرخ ارز در لایحه بودجه سال ۹۹، افزود: نرخ ارز هیچگاه در لایحه بودجه تعیین نمی‌شود و نرخ ارز کالاهای اساسی هم در دولت، دوشنبه شب چهار هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد.

وی درباره بررسی حساب‌های بانکی نیز گفت: یکی از معیارهای محاسبه نرخ مالیات بررسی حسابهاست.

دژپسند درباره درآمدهای مالیاتی نیز گفت: درآمدهای مالیاتی سال ۹۷ حدود ۱۰۹ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

وی درباره معافیت مالیاتی هنرمندان، گفت: معافیت‌های مالیاتی مشروط به تصویب مجلس است و هرگونه وضع و یا معافیت مالیات باید به تصویب مجلس برسد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: بحث معافیت مالیاتی به شکل جامع در وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال بررسی است و کمیته‌ای در این باره تشکیل شده که پس از تصویب، قانون را در اختیار دولت قرار می‌دهد که دولت نیز در نهایت پیشنهادات خود را به مجلس ارائه می‌کند.

وی درباره معافیت مالیاتی هنرمندان از مالیات گفت: معافیت های مالیاتی مشروط به تصویب مجلس است و هرگونه وضع و یا معافیت مالیات باید به تصویب مجلس برسد.
دژپسند اضافه کرد: بحث معافیت مالیاتی به صورت جامع در وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال بررسی است و کمیته‌ای در این باره تشکیل شده که پس از تصویب قانون را در اختیار دولت قرار می‌دهد که دولت نیز در نهایت پیشنهادات خود را به مجلس ارائه می‌کند.

 لزوم حفظ استقلال حسابداران

 وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم بزرگداشت روز حسابدار با اشاره به اهمیت حسابداری در شکل‌گیری حکمرانی خوب و شفافیت اضافه کرد: زمانی که حسابداران حرفه‌ای و شناخته شده پای گزارشهای مالی را امضا می‌کنند، باید همه به نظرات آنها احترام بگذارند.
 

دژپسند با تاکید بر لزوم رعایت استقلال حرفه ای حسابداران افزود: حسابداران چنانچه به ضرر صنف هم باشد، باید حقیقت را بیان کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه ارزیابی صورت‌های مالی و عملکرد حسابداری و حسابرسی به منافع سیاسی، گروهی، صنفی و فردی گره بخورد، گزارش های تهیه شده آنها آسیب خواهد دید.
 

وزیر اموراقتصادی و دارایی پیرامون اهمیت حسابرسی داخلی شرکت ها گفت: گاهی احساس می‌شود که شماری از حسابداران، حسابرسان داخلی را به عنوان رقیب خود تلقی می‌کنند، اما این امر درست نیست.
 

به گفته وی، بر اساس ارزیابی نهادهای بین المللی حسابرسی داخلی می‌تواند تا ۵۰ درصد فساد و تخلف را در دستگاه‌ها کاهش دهد و برلزوم استقلال عملکرد حسابداران تاکید کرد.

دژپسند اضافه کرد: وقتی فساد و مشکلی رخ دهد، نشان می دهد که از حسابرسان به درستی استفاده نشده است.


وی گفت: پس از حضور در وزارت اموراقتصادی و دارایی  همواره به دنبال آن بودم که حسابرسان شرکت‌ها را به صورت دوره‌ای تغییر دهم، زیرا در برخی موارد در گزارش‌های حسابرسان خلاها و حفره‌هایی وجود داشت.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به خصوصی‌سازی گفت: لازم است برای ارزش‌گذاری شرکت‌ها در روند خصوصی‌سازی به سراغ حساب داران برویم و تاکید کرد، در نظام جمهوری اسلامی که یک نظام ایدئولوژیک است، مسائل مربوط به شفافیت و سلامت اهمیت زیادی دارد.

دژپسند خاطرنشان ساخـت: برای تبدیل بودجه‌ریزی سنتی به عملیاتی، نیاز به کمک حسابداران وجود دارد و اکنون از عصر الکترونیک گذر کرده ایم و به سوی هوشمند سازی سیستم ها حرکت می کنیم و به همین دلیل حسابداران نیز باید به فناوری‌های جدید تجهیز شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید