رئیس سازمان برنامه وبودجه خبر داد؛ زمان جدید واریزیارانه‌ها

کدخبر: ۳۱۵۵۱۴
اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یارانه نقدی آذر بجای بیست وششم ، 6 روز زودتر و 20 آذر به حساب خانوارها واریز خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت یکشنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به اینکه روز دهم هر ماه مبلغ حمایت معیشتی دولت و روز بیستم هر ماه یارانه نقدی خانوارها و قبل از سی ام هر ماه نیز حقوق کارکنان دولت را پرداخت می‌کنیم تصریح کرد: جمع این ارقام حدود 36 تا 37 هزار میلیارد تومان در ماه خواهد شد.

قانون مالیات نیازمند اصلاح است

قانون مالیات نیازمند اصلاح است و براساس درآمد و خرج خانوار به خانواده ها مالیات یا یارانه تعلق گیرد.

برای مالیات بر درآمد خانوار، با روشی که دنیا عمل می کند عمل و بخشی از تخفیف های مالیاتی را کم خواهیم کرد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره تعلق گرفتن مالیات به هنرمندان عنوان کرد: براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 200 هزار هنرمند داریم و متوسط درآمد آنان زیر 200 هزار تومان است و شما هنرپیشه های پرآوازه را نبینید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: هنرپیشه های پردرآمد باید مالیات بدهند و در این قانون فعلی این هنرمندان مالیات نمی دهند از اینرو قانون مالیات نیاز به اصلاح دارد.

نوبخت ادامه داد: اگر برای هر خانوار مشخص کنیم که برای هر درآمدی اظهارنامه پر کند و هرچه مخارج معقول را بیاورد و درآمد را از مخارج کم کنیم. در نهایت یا یک خانوار از یک سطح درآمدش بیشتر است که باید مالیات بدهد و یا کمتر است که باید یارانه بگیرد.

وی با بیان اینکه در قانون جدید تدوین شده، مالیاتی راه های فرار مالیاتی بسته شده توضیح داد: با وجود پرداخت میلیاردها تومان از سوی دولت برای بیمه سلامت، مشکلاتی برای مردم و دستگاه ها به وجود آمده است. امروز افراد از دو محل بیمه می شوند یا مربوط به بیمه سلامت هستند یا دفترچه تامین اجتماعی دارند. دانشگاه ها، بیمارستان ها خدمتی ارائه می کنند که توسط سازمان بیمه این خدمات پرداخت می شود و ما امسال و سال گذشته 100 درصد سهم بیمه را پرداخت کردیم.

طرح های عمرانی به جد ادامه دارد

به گفته نوبخت، سال آینده 13 سد جدید افتتاح خواهد شد و در مجموع 30 طرح آبرسانی به بهره‌برداری می رسد.

امسال و پارسال 836 کیلومتر راه آهن افتتاح کردیم و بیش از 1200 کیلومتر راه آهن دیگر نیز در دو سال آینده افتتاح خواهد شد. همچنین400 کیلومتر بزرگراه جدید سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: 1500 میلیارد تومان دیگر برای گازرسانی به روستاها و بیش از 2000 میلیارد تومان برق رسانی روستایی اختصاص خواهد یافت.

سال گذشته 13 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال هزینه کردیم.

رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه یادآور شد: حتی صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرده است که اقتصاد ایران سال آینده از رکود خارج خواهد شد. در سال آینده 8 میلیارد دلار از پول فروش نفت را برای واریز به عنوان سهم صندوق توسعه ملی پیش بینی کرده‌ایم.

نوبخت ادامه داد: دولت اکنون 4 میلیون میلیارد تومان دارایی دارد که در سال آینده قسمتی از منابع بودجه از راه مولدسازی بخشی از این دارایی‌ها تامین و محقق خواهد شد. 6500 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دوگانه سوز شدن خودروها در سال آینده در نظر گرفته‌ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید