کاهش 23 درصدی صادرات چین به آمریکا

کدخبر: ۳۱۵۷۲۶
اقتصاد نیوز: صادرات چین به آمریکا در ماه نوامبر ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۳۵.۶ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ اطلاعات گمرک نشان می‌دهد صادرات چین به آمریکا در ماه نوامبر 23 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 35.6 میلیارد دلار رسیده است. تجارت بین دو ابر قدرت اقتصادی جهان علیرغم تلاش برای رسیدن به یک قرارداد کاهش یافته است.

 واردات کالاهای آمریکایی به چین 2.8 درصد پایین آمده و به 11 میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب، چین 24.6 میلیارد دلار مازاد تجاری با آمریکا دارد.

 در این بین، صادرات چین به سایر کشورها از جمله فرانسه افزایش یافته است.

 علی رغم ضعیف شدن تقاضای جهانی، صادرات جهانی چین با 1.1 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، 221.7 میلیارد دلار ثبت شده است. ولی واردات این کشور 0.3 درصد رشد داشته و به 183 میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب، چین 38.7 میلیارد دلار مازاد تجاری در جهان دارد.

 آمریکا و چین هنوز مرحله اول قرار داد تجاری را که در ماه اکتبر برای آرام کردن جنگ تجاری اعلام شده بود، امضا نکرده اند. این جنگ تجاری به اقتصاد های هردو کشور آسیب زده است. درگیری بین بزرگترین اقتصادهای دنیا بیش از یک سال است ادامه دارد و در نتیجه آن، عوارض تلافی‌جویانه و محدودیت‌هایی بر واردات هر دو کشور اعمال شده است. انتظار می رود واشنگتن پس از امضای یک قرارداد موقت با پکن، عوارض پانزدهم دسامبر را بر 156 میلیارد دلار از واردات چینی لغو کند. این واردات شامل گوشی های همراه، کامپیوتر های لپ تاپ و اسباب بازی می شوند.

 دونالد ترامپ هفته گذشته گفت بهتر است تا پس از انتخابات 2020 آمریکا برای رسیدن به یک قرارداد تجاری با پکن منتظر بمانند.

 ولی چین امیدوار است این قرارداد تجاری هر چه زودتر بسته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید