بازدهی شاخص کل فرابورس از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۴ درصد افزایش داشته است

کدخبر: ۳۱۶۲۴۶
اقتصاد نیوز: شاخص فرابورس(آیفکس) در پایان سومین هفته آذرماه با رشد 5.4 درصدی و رسیدن به سطح 4392 واحدی، سقف تاریخی جدیدی را برای خود ثبت کرد و به این ترتیب بازدهی شاخص فرابورس از ابتدای سال 94 درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ این در حالی است که در هفته‌ای که سپری شد، هر سه شاخصه ارزش، حجم و تعداد معاملات نیز در مسیر افزایشی نسبت به هفته قبل قرار داشتند؛ بر این اساس ارزش بازار فرابورس به رقمی بالغ بر 4 میلیون و 576 هزار میلیارد ریال رسید که نشان‌دهنده رشد 4.6 درصدی از ابتدای هفته و رشد 78 درصدی از ابتدای سال جاری است.

ارزش معاملات فرابورس نیز در پایان هفته گذشته با رسیدن به 112 هزار میلیارد ریال، رشد 94 درصدی نسبت به هفته قبل‌تر داشت و حجم معاملات هم در این مدت از رشد 8 درصدی نسبت به هفته پیشین حکایت می‌کند به طوری که با ثبت جابه جایی 9 هزار و 639 میلیون ورقه، مسیر صعودی هفته گذشته در این متغیر ادامه پیدا کرده است.

همچنین تعداد معاملات در این هفته 11 درصد نسبت به هفته قبل بیشتر بود و سرمایه‌گذاران در این مدت شاهد یک میلیون و 684 هزار دفعه معامله بین خریداران و فروشندگان بودند.

این گزارش می‌افزاید: گروه فلزات اساسی در جریان معاملات فرابورس ایران در هفته گذشته با 4 هزار و 445 میلیارد ریال ارزش معاملات خرد، سهم 9 درصدی از کل معاملات را بر عهده داشت.

گروه‌های مواد و محصولات دارویی و همچنین محصولات شیمیایی نیز با سهم 8 درصدی از کل ارزش معاملات خرد بازار سهام، مشترکا در رتبه دوم قرار گرفتند و گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر نیز با 3 هزار 428 میلیارد ریال معامله و سهم 7 درصدی از اررش معاملات خرد، در رتبه سوم قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید