اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد پس فردا در داووس آغاز به کار خواهد کرد

کدخبر: ۳۲۱۷۸۱
اقتصاد نیوز: مجمع جهانی اقتصاد به میزبانی شهر داووس سوئیس از پس فردا آغاز به کار خواهد کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و رئیس اسبق صندوق بین المللی پول، گرتا تاننبرگ، فعال سوئدی محیط زیست و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از جمله مهم ترین سخنرانان حاضر در این اجلاس خواهند بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ طبق اعلام پایگاه خبری مجمع جهانی اقتصاد، اجلاس امسال در هفت مبحث اصلی: آینده سالم، راهکارهای محافظت از کره زمین، کسب و کار بهتر، مسائل ژئوپلتیکی، جامعه و آینده کار، اقتصادهای عادلانه تر و تکنولوژی کالاها متمرکز خواهد شد.

در مجموع ۷۷۴ نفر در طول برگزاری این اجلاس سخنرانی خواهند کرد. هم‌چنین بیش از ۳۰۰۰ نفر از ۱۱۷ کشور در این اجلاس حضور خواهند یافت که در بین آن‌ها ۵۳ رئیس جمهور و نخست‌وزیر نیز حضور خواهند داشت.

این پنجاهمین سالی است که اجلاس داووس برگزار می‌شود.

قرار است دونالد ترامپ که احتمالا به همراه استیون منوچین، وزیر خزانه داری و ایوانکا ترامپ، دخترش در این اجلاس حضور یابد، روز سه شنبه سخنرانی داشته باشد.

اظهارات وی در خصوص جنگ تجاری با چین که این هفته پس از هفده ماه اختلاف سرانجام به حل و فصل خود نزدیک شد و نخست وزیر چین به همراه ترامپ فاز نخست توافق را امضا کرد و هم‌چنین روابط تجاری با اتحادیه اروپا برای بازارهای مالی اهمیت زیادی خواهد داشت.

اخیرا به دلیل مسائل مختلفی از جمله تهدید آمریکا به اعمال تعرفه روی محصولات اروپایی، طرح مالیات بر درآمد شرکت های دیجیتالی در فرانسه و تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا، روابط دو متحد اقیانوس آتلانتیک دچار مشکل شده است.

مساله برگزیت نیز از دیگر مسائل مهمی خواهد بود که انتظار می‌رود در طول اجلاس داووس به آن پرداخته شود. پس از سه سال اختلاف نظر قرار است سرانجام انگلیس در پایان این ماه (۱۲روز دیگر) از اتحادیه اروپا خارج شود، هر چند که احتمالا یک دوره گذار یک ساله برای رسیدن به یک روابط متوازن بین اتحادیه اروپا و انگلیس در نظر گرفته خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید