اطلاعیه جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره کسر سهمیه بنزین

کدخبر: ۳۲۱۸۹۹
اقتصاد نیوز: در صورت اجرای روش صحیح سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت شخصی، سوخت‌گیری به همان مقدار مورد نیاز، بدون کسر سهمیه‌ قابل انجام است.
اطلاعیه جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره کسر سهمیه بنزین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، طی روزهای اخیر شایعه‌ای عجیب در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی به صورت گسترده پخش شده که نشان می داد اگر هنگام سوخت‌گیری مضربی از عدد 3.99 لیتر را سوخت‌گیری نکنید، بخشی از سهمیه بنزین شما می‌سوزد.

اگرچه خبرگزاری تسنیم، پیش از این با انتشار گزارشی این شایعه را رد و اطلاعات درست در این زمینه را منتشر کرده بود، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، گزارش خبرگزاری تسنیم را تأیید و شایعات در این زمینه را تکذیب کرد.

متن اطلاعیه جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بدین شرح است:

"شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه هنگام سوخت‌گیری خودرو، نیازی به انجام محاسبات عددی نیست و تنها براساس گنجایش باک خودرو و مقدار سوخت مورد نیاز تا سقف 60 لیتر عملیات سوخت‌گیری انجام پذیر است، درباره نحوه صحیح سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت شخصی توضیحات ذیل را ارائه داد:

1- کارت هوشمند سوخت شخصی خود را داخل کارتخوان قرار دهید.

2- رمز چهار رقمی آن را وارد کنید.

3- نازل را بردارید و به مقدار مورد نیاز سوخت‌گیری را آغاز کنید.

4- پس از پایان سوخت‌گیری نازل را به درستی سر جای خود قرار دهید.

5- پس از مشاهده پیام «کارت خود را بردارید» کارت سوخت خود را از کارتخوان خارج کنید.

در صورت رعایت موارد بالا هیچ عددی از سهمیه کارت سوخت شما کسر نمی‌شود و در صورت خارج کردن کارت از کارتخوان پیش از قرار دادن نازل در جای خود دوباره کارت را وارد کارتخوان کنید و نازل را به درستی در جای خود قرار دهید و پس از مشاهده پیام «کارت خود را بردارید» کارت هوشمند سوخت را از کارتخوان خارج کنید.

دوباره به همه دارندگان کارت هوشمند سوخت شخصی تاکید می‌شود در صورت رعایت موارد فوق نیاز به هیچ اقدام ویژه‌ای نیست."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید