شمش طلا را از لیست پرداخت مالیات معاف شد

کدخبر: ۳۲۲۹۲۲
اقتصاد نیوز: نمایندگان مجلس کالاهایی همچون گوشت و فرآورده‌های گوشتی، تخم مرغ نطفه دار و شمش طلا را از لیست پرداخت مالیات معاف کردند.
شمش طلا را از لیست پرداخت مالیات معاف شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۷ بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، با ریزجزء ۴ جزء ۵ بند الف ماده ۹ این لایحه با ۱۴۴ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس این مصوبه انواع گوشت و فرآورده های گوشتی از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

همچنین نمایندگان در ادامه با ریزجزء ۸ جزء ۵ بند الف ماده ۹ این لایحه با ۱۶۱ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در این نشست همچنین جزء ۹ بند الف ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان آن را با ۱۴۹ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

براساس ماده ۹ این لایحه؛ عرضه کالاها و ارائه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف است:

- انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند.

- تخم مرغ نطفه‌دار و تبدیل آن به جوجه یک روزه

- انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله‌های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصد طلا


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید