آلمان به کمترین نرخ بیکاری در 30 سال اخیر رسید

کدخبر: ۳۲۳۴۶۷
اقتصاد نیوز: با وجود افزایش شمار بیکاران، نرخ بیکاری در آلمان تغییر نکرد.
آلمان به کمترین نرخ بیکاری در 30 سال اخیر رسید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، تا پایان ماه دسامبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۲ درصد رسید که اگر چه در مقایسه با ماه قبل تغییری نکرده است اما کماکان پایین‌ترین نرخ ثبت شده در آلمان طی حدود سه دهه اخیر محسوب می‌شود.

طی این مدت شمار افراد فاقد شغل آلمانی با ۳۰ هزار نفر افزایش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در ماه دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه نوامبر در سطح ۴۲ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر باقی مانده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۱.۱۴درصد کمتر شده و به یک میلیون و ۴۱۰ هزار نفر رسیده و شمار افراد شاغل نیز ۱.۱ درصد بیشتر شده و به ۴۲ میلیون و ۳۲۰ هزارنفر است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر ۲۵ سال است نیز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۵.۸ درصد رسیدهاست. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹درصد اعلام شد.

لازم به ذکر است که  متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۱۹معادل ۵.۵۳ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰با ۱۱.۵درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۰.۴ درصد بوده است.

اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم امسال به سختی از رکود گریخت و تنها ۰.۱ درصد رشد کرد. انتظار می‌رود شرایط مساعد بازار کار کماکان اصلی ترین عامل کمک کننده به بازگشت اقتصاد به ریل صعودی باشد. در سه ماهه قبلی سطح دستمزدها ۱.۸ درصد افزایش یافته بود.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید