وضعیت بازار گل در آستانه روز مادر

کدخبر: ۳۲۴۹۹۳
اقتصاد نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: قیمت انواع گل برای روز مادر به دلیل افزایش تقاضا و کمبود تولید، به طور میانگین ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران درخصوص وضعیت عرضه و تقاضای گل برای روز مادر اظهار کرد: برای روز مادر تقاضا در بازار به شکل چشم گیری افزایش پیدا می‌کند و فروش مغازه داران چند برابر می‌شود.

وی افزود: با وجود افزایش فروش و تقاضا، اما عرضه گل در بازار در این ایام با مشکل مواجه می شود که نتیجه ی آن افزایش قیمت هر شاخه گل است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران بیان کرد: هر سال، بازار فروش گل در این ایام با مشکل کمبود محصول مواجه می‌شود و به دلیل تقاضای زیاد، تولیدکنندگان نمی‌توانند پاسخ گوی تمام این نیاز‌ها باشند که در نهایت قیمت انواع گل به طور میانگین ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

شاهرخی ادامه داد: حدود یک ماه گذشته از سازمان اصناف تهران درخواست کردیم که به مدت ۱۰ روز واردات انواع گل را به کشور آزاد کنند تا ضمن برآورده کردن نیاز بازار، از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری شود، اما این درخواست مورد قبول واقع نشد.

وی تصریح کرد: گل رز یکی از پر فروش‌ترین انواع گل در مناسبت‌های مختلف است که در این ایام حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران خاطر نشان کرد: به دلیل بروز سرما و برف در روز‌های گذشته در تهران، تعداد زیادی از محصولات گلخانه‌ها دچار یخ زدگی شدند که این موضوع نیز متاسفانه به افزایش قیمت‌ها برای روز مادر دامن زد.

شاهرخی مطرح کرد: هم اکنون یک شاخه گل رز درجه دو، ۲۰ هزار تومان و درجه یک، ۲۵ هزار تومان در گل فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

وی افزود: هرشاخه مریم ۱۵ هزار تومان، داوودی دسته‌ای ۲۰ هزار تومان، میخک ۲۰ هزار تومان، آلسترومریا ۶ هزار تومان، شب بو ۸ تا ۱۰ هزار تومان، آنتوریوم ۱۵ هزار تومان و لیلیوم ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان برای بازار روز مادر قیمت گذاری شده اند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید